kopen van chinese vuurbuik salalamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantall

hallo

Ik heb 1 Chinese vuurbuik salamander en ik wil er graag een stuk of drie bij hebben.
Ik ben dus op zoek naar die salamanders, maar ik ben al het halve land af geweest om die beestjes te kopen.
ze zijn alleen bijna nergens te koop.
Heeft iemand een adresje waar ik ze kan kopen??

groet

Michael Clerc

SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Maxim M.

Je neemt beter wat gezonde nakweek over van iemand op het forum hier.
Wildvang of dieren uit dierenwinkels (meestal ook wildvang) is altijd een risico qua gezondheid van die dieren.
Ook moedig je wildvang enkel aan door die te kopen.

Michael Clerc

Citaat van: Nymphaea op december 30, 2013, 09:19:57 AM
Je neemt beter wat gezonde nakweek over van iemand op het forum hier.
Wildvang of dieren uit dierenwinkels (meestal ook wildvang) is altijd een risico qua gezondheid van die dieren.
Ook moedig je wildvang enkel aan door die te kopen.

Nakweek is altijd beter ik zelf zoek 3 Pachytriton labiatus 0,3,0 , dan  heb ik de 6  in een 80X45x35 bak . maar  ga ze denk ik niet vinden dichtbij aangezien ik nu afhankelijk ben van het OV  :(

maar het is haast geen handel dus niemand kweek die dingen , reptielen zit wel hander in mijn Acanthurus levert al 90a125 op pst  dus daar is volop nakweek van . salamanders beduidend minder wel jammer zijn erg leuke dieren

Vuurbuikjes wil ik ook nog  in een kleine bakje 2st
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Chantall

bedankt voor de reacties ik heb er nu drie gevonden  ;)

Peter Vliem

Citaat van: Michael Clerc op december 30, 2013, 09:29:34 AM

maar het is haast geen handel dus niemand kweek die dingen , reptielen zit wel hander in mijn Acanthurus levert al 90a125 op pst  dus daar is volop nakweek van . salamanders beduidend minder wel jammer zijn erg leuke dieren


Ik vind het een beetje jammer dat je een paar dingen door elkaar haalt. Er is namelijk wel handel in, maar dit is een soort waarmee heel moeilijk word gekweekt. Van deze soort is bekend dat mannetjes net zo agressief zijn tegen vrouwtjes, als tegen ander mannetjes, je kan er dus niet echt een duidelijk kweekkoppel in zetten. Dat en nog wat redenen, zoals dat ze pas rijp zijn om mee te kweken als ze een jaar of 6 - 7 zijn, zorgt ervoor dat ze bijna alleen maar als wildvang te verkrijgen zijn. Ook als de jongen eenmaal zijn gemetamorfoseerd, ze moeilijk eten, enz.
De geheimen van de opkweek zijn voor zover ik weet nog niet onthuld.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Salamanders leveren meestal minder op per stuk. Salamanders leggen echter een veel grotere hoeveelheid eitjes in vergelijking met hagedissen. Het aanbod moet uiteraard overeenkomen met de vraag. Je kan wel een berg kweek van een hagedis of salamander hebben, maar als niemand er interesse in heeft maakt het niet uit wat je er normaliter voor kon vragen. Ik ben aan de andere kant blij dat er minder handel in ons wereldje zit. Er bekruipt mij altijd een naar gevoel als ik al die kweekvormen zie van de baardagamen, gekko's en regiussen. Ik ben overigens ook een reptielenhouder en ik weet dat binnen deze niche een hoop liefhebbers ook niets van deze praktijken willen weten. Ik scheer dus niet iedereen over één kam.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Chantall

de agressie van het mannetje dat ik heb valt mee, ik heb gelijk het eerste jaar dat ik twee van die Chinese vuurbuik salamanders had jongen gekregen.

Chantall

Citaat van: Niels D op december 31, 2013, 10:42:00 AM
Salamanders leveren meestal minder op per stuk. Salamanders leggen echter een veel grotere hoeveelheid eitjes in vergelijking met hagedissen. Het aanbod moet uiteraard overeenkomen met de vraag. Je kan wel een berg kweek van een hagedis of salamander hebben, maar als niemand er interesse in heeft maakt het niet uit wat je er normaliter voor kon vragen. Ik ben aan de andere kant blij dat er minder handel in ons wereldje zit. Er bekruipt mij altijd een naar gevoel als ik al die kweekvormen zie van de baardagamen, gekko's en regiussen. Ik ben overigens ook een reptielenhouder en ik weet dat binnen deze niche een hoop liefhebbers ook niets van deze praktijken willen weten. Ik scheer dus niet iedereen over één kam.

ik snap eigenlijk helemaal niet wat u bedoelt. Zou u het even anders kunnen/willen uitleggen?

Niels D

Oh sorry, ik reageerde op een opmerking dat in dit topic werd gemaakt m.b.t. het verschil qua handel tussen reptielen en salamanders. Wat ik bedoel is dat naar mijn mening het oogmerk op winst maken wat kleiner is binnen de salamanderhobby dan de reptielenhobby in het algemeen. Dat is echter gebaseerd op eigen observaties. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Chantall

oke nu snap ik het iets meer, maar het is altijd lastig om te weten war ze echt vandaan komen