Opruimers voor bij de Salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Wat kan ik het beste gebruiken voor beestjes ik heb nu pas 3 chinese Vuurbuikjes moeten er 8 worden  van de week even bestellen  , de bak is 80x45x35 waterhoogte is 25Cm en hebben en Tutle dock small als land gedeelte. zit ook wel een filter in maar wat schoonmakers kan denk ik niet heel veel kwaad ,  vissen gaat niet goed las ik al en hoorde ik  hier op het forum , dus welke opties zijn er nog  Garnalen waterpissenbedden waar moet ik dat eigenlijk kopen ?

Alvast Bedankt
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Maxim M.

Bij mij word zo goed als alles opgeruimd door de slakken
posthoornslakken voornamelijk.

Michael Clerc

Citaat van: Nymphaea op december 29, 2013, 07:56:00 PM
Bij mij word zo goed als alles opgeruimd door de slakken
posthoornslakken voornamelijk.

zijn denk ik ook te groot om op gegeten te worden , wordt het dan geen plaag ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

lau44

Kleine nieuwgeboren posthoornslakken worden ook niet gegeten bij mij  :P

Thibaut Vds

Dan haal je er wat weg manueel, is best makkelijk. Of je lokt ze met iets zoals stukje komkommer.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Maxim M.

Ze storten zich vollop op wat tubifex of gelijk wat ook. Zijn geen moeilijke eters.

Michael Clerc

Citaat van: Nymphaea op december 30, 2013, 05:40:44 PM
Ze storten zich vollop op wat tubifex of gelijk wat ook. Zijn geen moeilijke eters.

Oké er is geen vijver in de buurt :( maar als ik er super veel heb kan ik dan niet een Anatome Helena los laten of pakt die ook mijn salamander ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Ik ben van mening dat je in een salamanderbak geen slakkenplaag kan hebben. Ze kweken vaak wel, maar een plaag zullen ze niet vormen. Er zijn soorten die de jonge slakken eten (P.waltl, A.mexicanum, enz), maar in de rest van onze bakken hebben we volop postoorn- en poelslakken. In de meeste bakken hebben we ook cherry garnalen zitten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Chantall

ik heb er twee albino algeneters bij zitten die cynops doet er niks mee, alleen een salamander van en ander soort hapt er af en toe naar als ze eten krijgen. ;D

naeff002

Citaat van: Chantall op januari 01, 2014, 06:59:18 PM
ik heb er twee albino algeneters bij zitten die cynops doet er niks mee, alleen een salamander van en ander soort hapt er af en toe naar als ze eten krijgen. ;D

Het is niet verstandig om salamanders en vissen te combineren. Al helemaal niet om tropische vissen met salamanders te combineren aangezien die hele andere eisen stellen aan de leefomgeving.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Chantall

Die algeneters kunnen in elke temperatuur het zijn erg geharde beesten

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Thibaut Vds

Ik weet niet als je met albino algeneter een Ancistrus bedoeld of een albino Crossocheilus oblongus, maar Crossocheilus oblongus leeft op 23-28°C en Ancistrus op 24-26°C beiden dus veel te hoog voor salamanders en vissen leveren stress op voor salamanders.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Peter Vliem

Citaat van: Chantall op januari 02, 2014, 08:48:15 PM
Die algeneters kunnen in elke temperatuur het zijn erg geharde beesten

Het feit dat het sterke dieren zijn, wil niet zeggen dat ze bij salamanders samen kunnen. Ik heb gehoord dat een jonge schildpad was verdronken doordat hij niet omhoog kon komen door een algeneter op zijn schild.
En ik wil niet weten wat een dier dat algen van steen af schraapt kan doen met een dier met een waterdoorlatende huid.
Wees verstandig, en haal ze er uit, voordat blijkt dat het toch niet samen kon, en dan is het te laat.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Jasper

Beste Chantall,

ik ben het met Peter eens en heb op een Engels salamanderforum al eens gelezen dat het fout is gegaan: http://www.caudata.org/forum/f46-beginner-newt-salamander-axolotl-help-topics/f47-newt-salamander-help/48659-white-spot-fire-belly-newt.html

Hier kun je meer lezen over de risico's van het mixen van salamanders onderling en met vissen: http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml#id58

Het klinkt allemaal misschien wat ontmoedigend, maar dat is omdat we ook het beste met jou en je dieren voor hebben. Het kan lang goed gaan, maar de combinatie is gewoon een risico.

Garnalen en vuurbuiksalamanders zijn trouwens wel een hele mooie combinatie.

Hypselotriton Oriëntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

Niels D

Salamanders combineren met andere soorten salamanders en met vissen wordt door iedere serieuze/ervaren salamanderhouder afgeraden. Het is vragen om problemen, vroeg of laat. Helaas denken veel mensen tevergeefs dat ze kunnen zien of hun salamander stress ervaart of niet. De aanwezigheid van vis en andere salamandersoorten worden door je dieren waargenomen. Salamanders kunnen als het ware chemisch waarnemen en de aanwezigheid van met name vis zorgt voor stress, daar ze in het wild water met vis indien mogelijk mijden. Stress zorgt niet direct voor problemen, hoewel dat zeker kan. Door stress wordt de weerstand van je dier zwakker en zo kan een klein kwaaltje al snel dodelijk zijn.

Dat je nu een combinatie hebt die niet wordt aangeraden is vervelend uiteraard. Niemand zal je hier ook daadwerkelijk kunnen verplichten de dieren te scheiden. Het wordt je echter wel geadviseerd dit te doen. Zeggen dat het al jaren goed gaat en beweren dat de vissen geschikt zijn voor het aquarium omdat het geharde dieren zijn zal waarschijnlijk niemand overtuigen. Het zou beter zijn als al je dieren de beste omstandigheden krijgen voor hun bestwil in plaats van mindere omstandigheden voor jouw plezier. Doe dus wat je wil, maar besef dat je setup niet ideaal is.

Zie het niet als een persoonlijke aanval, maar ik zie vaak mensen gaan en komen op diverse fora met dit soort problematiek, die zich vervolgens in allerlei bochten wringen om hun situatie te rechtvaardigen. In de meeste gevallen rapporteren deze mensen op een later moment problemen met hun dieren of ze laten niets meer van zich horen. Of dit komt doordat ze zich beledigd voelen of omdat ze geen dieren meer hebben is mij uiteraard niet bekend.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl