even voorstellen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Halo ik ben Michael  woonachtig in Utrecht, 

Ik ben van plan om 4@6 vuurbuiksalamander te nemen heb een aquarium van 80X45x35 moet de bak nog gereed maken heb 80% van wat ik nodig heb al in huis.   maar is het verstandig om ze te combineren me. Vuurbuikpadjes?  want dan denk ik er aan om 4 van elke te nemen.  En zijn er mensen die vuurbuiksalamander kweken omgeving
Utrecht ??

Wordt mijn 2 de salamander maar dat was 15 jaar terug soort wist ik toen niet , ik heb wel 13 reptielen waaronder 2 rattenslangen, 
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

joost.v.wijk

Geen combi maken. Dan neem je een groot risico dat het fout gaat.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Michael Clerc

Oké dan doe ik het maar niet wat is een mooi aantal voor zo aquarium B80xH45xD35  ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

naeff002

6 dieren moeten wel in deze bak kunnen.

Welkom op het forum
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

StevenZ


Niels D

Welkom op het forum. Vuurbuiken worden wel gekweekt, maar of dit in de omgeving Utrecht is weet ik niet. Stel deze vraag nogmaals in het vraag en aanbod gedeelte van dit forum. Je moet helaas vaak wel wat geduld hebben, want nakweek is helaas minder "voorradig" dan wildvang dieren. Tevens worden nakweek dieren vaak verkocht als ze nog in de landfase zitten.

Ik wil je uiteraard niet van je keus laten afwijken, maar in een aquarium van dat formaat kan je ook zeker 6 Tylototriton verrucosus kwijt. Deze soort wordt ook met enige regelmaat aangeboden. Ik heb zelf 8 Chinese vuurbuiksalamanders (Hypselotriton orientalis) in een bak van 80 cm lang zitten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Oh.. Ik zie dat je al een topic in het vraag en aanbod gedeelte hebt gemaakt. Goed bezig!  :P
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

#7
Citaat van: Niels D op december 26, 2013, 10:48:05 AM
Welkom op het forum. Vuurbuiken worden wel gekweekt, maar of dit in de omgeving Utrecht is weet ik niet. Stel deze vraag nogmaals in het vraag en aanbod gedeelte van dit forum. Je moet helaas vaak wel wat geduld hebben, want nakweek is helaas minder "voorradig" dan wildvang dieren. Tevens worden nakweek dieren vaak verkocht als ze nog in de landfase zitten.

Ik wil je uiteraard niet van je keus laten afwijken, maar in een aquarium van dat formaat kan je ook zeker 6 Tylototriton verrucosus kwijt. Deze soort wordt ook met enige regelmaat aangeboden. Ik heb zelf 8 Chinese vuurbuiksalamanders (Hypselotriton orientalis) in een bak van 80 cm lang zitten.

Ook wel een mooie soort maar vuurbuikjes vindt ik wat leuker kwa uitstraling twijfel wel hoe groot worden die en hoe groot wordt een vuurbuikje in de Hobby op het net staan zo veel care sheet met andere lengtes dus weet niet wat nu klopt ?. maar Wildvang doet het  ook goed in de Hobby ? . is dit met vuurbuikjes ook zo  of helemaal niet dan kan ik net zo goed Wildvang kopen ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

StevenZ

Dierenwinkel Hypselotriton orientalis zijn vaak besmet met schimmelziekten. Daarnaast wordt er veel gekweekt met salamanders, dus is het ook niet nodig voor wildvang te gaan.

Enkele veel gekweekte soorten zijn Triturus dobrogicus, Triturus carnifex, Triturus marmoratus, Hyspelotriton orientalis (vuurbuiksalamander), Cynops ensicauda, Pleurodeles waltl en Cynops pyrrhogaster.

Vuurbuiksalamanders is een wat vage term, aangezien er vele soorten met een vuurrode buik zijn. Ik neem aan dat je Hypselotriton orientalis bedoeld? Mannetjes van deze soort worden zo'n 6-8cm en vrouwtjes kunnen 10-12 cm worden.