Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Vragen over H orientalis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twan Berg

Hallo, ik ben lang inactief geweest op het forum vanwege school en sport, maar ik loop nu ergens tegen op dat is het volgende;

Hoe lang moeten de salamanders zijn voordat ze in het volgende aquarium kunnen? (Zie mijn andere topic)
Want het staat nu al heel lang leeg, en in het volgende weekend wil ik weer met ze aan de slag.
En wat zou voor de salamanders (en ik) het fijnste zijn om  in te richten? Want ik ben best handig dus ik kan wel wat :). Ik heb wel stenen, (aquarium grind als het nodig is) maar wat zou het fijnste zijn voor ze? Het zou fijn zijn als jullie snel antwoordden.

Oja, en heeft iemand tips wat betreft het voeren? Ik train 4x per week in de avond, moet veel lerend huiswerk maken, dus kan ik in het nieuwe aquarium een speciaal voerplekje maken, en het belangrijkste, Hoe?


Groeten, Twan

joost.v.wijk

De lengte van je salamanders maakt niet zoveel uit, voor ze naar een andere, grotere bak gaan. Bij jonge dieren moet je alleen in acht nemen, dat ze makkelijk het voer kunnen vinden. Als ze al aquatisch zijn, kun je een glazen schaaltje in het grind plaatsen, waar je het voer in achterlaat, of je maakt d.m.v. een glazen strook een voergeul, langs de voorruit. Als je achter de geul het grind wat laat oplopen, functioneert de geul tevens als afvalgoot.
Aan de inrichting stellen ze niet veeleisen. Een dikke grindlaag, veel planten, en eventueel iets wat boven water uitkomt, waar ze op kunnen rusten is voldoende.

Overigens als je wilt verwijzen naar een ander topic, kun je beter de link daarvan plaatsen, of verder gaan in dat oude topic, als je vragen hebt, die hiermee te maken hebben. Niemand neemt gauw de moeite om jouw andere topic op te zoeken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Twan Berg

Oh oke, bedankt voor je antwoorden Joost!

Zijn ze nu dan oud genoeg?

Alvast bedankt,  Twan

joost.v.wijk

Ligt niet zozeer aan de leeftijd, maar meer aan de lengte. Ik zou eerst langzaam het waterpeil verhogen in de bak waar ze nu in zitten. Dan merk je wel of ze op den duur helemaal aquatiel gaan, of dat ze constant het water proberen te ontvluchten.



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis