welke ondersoort?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas11

Bij deze heb ik sinds kort drie vuursalamanders.
Na intensief zoeken heb ik deze van iemand kunnen overnemen.
Maar hij kon er niet al te veel uitleg over geven van waar hij ze had.
Voor ze dus en perfecte thuis te geven kom ik hier dus met een foto om ze exact te kunnen identificeren.

Mvg,
Thomas

Steven DC

#1
Lijken mij jonge Salamandra salamandra terrestris. Mogelijk daarom dat er niet veel gezegd kon worden over de herkomst. In Nederland verboden om te houden en in Belgie enkel met papieren. Waar heb je ze vandaan en heb je er papieren bij gekregen?

Thomas11

Heb ze bij een man vandaan die nu nog achter de papieren zoekt in zijn administratie.
Wat zijn de gevolgen moesten deze zonder papieren verkocht zijn?

Mvg,
Thomas

Steven DC

De dieren staan op de rode lijst en zijn inheems in België. Bij controle zouden ze de dieren aanslagen en heb je een groot probleem aangezien je niet kan aantonen dat het legale nakweek is en dat je ze op een legale manier hebt bekomen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze ervan uit gaan dat de dieren ontvreemd zijn uit één of ander bos.
Wat de gevolgen precies zouden zijn, weet ik niet en zou ik ook niet uitproberen...
In jou geval zou ik echt zorgen dat je ofwel papieren krijgt van die mens of dat hij de dieren terugneemt.

Thomas11

Voor verdere discussie en/of problemen te vermijden heb ik met deze man afgesproken dat hij de salamanders terug neemt.
Ik vind het heel jammer want ik was zo blij met mijn vuursalies, maar zo zal het beter zijn.

Mvg,
Thomas

Niels D

Ik hoop voor je dat hij akkoord gaat, zodat je zonder verdere tegenslag naar nieuwe dieren op zoek kan.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thomas11

De man neemt de diertjes terug zonder teveel gezever.
Hij snapt dat ik niet met problemen wil zitten.

En idd nu nog verder op zoek naar 'goede' beestjes ;)

Mvg,
Thomas

MartinS

Verstandige keuze. Dieren zonder juiste papieren moet je niet willen hebben.
Naast dat je zelf problemen hebt als je gepakt wordt geeft het ook een negatief beeld van de hobby.

Kijk eens op http://www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php Hier worden met regelmaat terrestris nakweek aangeboden met de juiste papieren ;). Ze worden relatief veel gekweekt, dus je vind vast snel nieuwe diertje.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana