planten axolotl bak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkie

ik vond mijn 60 cm bakje wat te klein worden voor mijn aqolotls dus andere bak aangeschaft van 1,20 x 0,50 x 0,60 een joekel van een ding nou wil ik er ook planten in gaan zetten weten jullie een mooie goeie hoge planten die je onverwarmt kunt houden?

Thibaut Vds

Mijn axolotl bak is gevuld met verschillende planten van 1 bepaalde Anubias soort. Ook geschikt om hun eieren op te leggen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

StevenZ

vallisneria-soorten, waterpest, hoornblad en Sagitarra subulata zijn makkelijke en geschikte planten. Van deze groeit alleen de sagitarra niet zo hoog, de rest wel. Andere wat moeilijkere koudwaterplanten zijn Chinese klimop, fontijnkruid en penningkruid.

Maxim M.

Ik vermoede al dat die chinese klimop niet van de makkelijkste is.
Van de hele hoop die ik vorig jaar op de landdag kreeg, blijft niet veel meer over.

Wat heeft die dan wel nodig om het goed te doen?

(sry voor iets naast de topic te lopen  ;))

StevenZ

Goede verlichting was bij mij de sleutel tot succes bij de chinese klimop, heb m nu nog in bloei staan. (Zie mijn topic onder "terrarium en inrichting).

henkie

bedankt voor de reaties meer reacties zijn welkom,heb er inieder geval al 1 in de Echinodorus grisebachii "Bleherae deze schijnt namens de verkoper ook wel over wat kouder water te kunnen zoek nu nog een paar kleinere planten de javavaren kan ook wel toch?

henkie

hallo,heb er nu al een tijdje planten in onderandere de slaplant in zo word de genoemt,heb hem vaker gehad in verwarmde bak en die groeide de bak uit zo goed deed die het hij scheen ook wel in kouder water tekunnen maar heb weinig tot geen wortelgroei.heb er ook planten in die na googlen ook kamerplanten schijnen te zijn deze planten doen het goed in het koudere water,dit wou ik toch nog even melden misschien handig voor een ander met deze vraag

Salasander

Bij mij zit er in:
Vallisneria spiralis 'tiger'
Najas guadalupensis
Egeria densa (en Egeria najas moet ook wel lukken, heb ik enkel in de warmwaterbakken)
Pistia stratiotes
Vesicularia dubyana
Microsorum pteropus
Anubias barteri
Lemna minor