Zeer donkere (blinde) T. Marmoratus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim M.

In vergelijking met mijn andere marmers is één diertje zeer donker van kleur.
Het is ook bij de kleinste van de groep.
Ook met zijn ogen is er iets vreemds, ze zijn veel kleiner en pikzwart met in elk een klein rood puntje.
Alhoewel dit diertje er wat bezeten uitziet en best mooi zo,
vrees ik toch dat dit niet in orde is. Het zou kunnen dat het diertje blind is, maar ik ben dat nog niet zeker.

Terwijl de rest altijd mooi op één hoopje ligt, zondert deze zich ook af van de groep.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn hier?

Maxim M.

Ondertussen is het diertje volledig zwart gekleurd. Enkel nog een oranje streep over de ruggengraat.
De huid hangt er precies ook maar losjes bij en het is niet zo dik als de rest.

Heb het afgezonderd in een bak met wat grind en een laagje water met wat zout erin.
Het beweegt ook maar wat loom en wil niet eten.

StevenZ


naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Maxim M.

Diertje is ondertussen gestorven. Kan dus geen foto meer posten.
Het zag volledig zwart, behalve een donker oranje streep over de ruggengraat.
De andere marmers lijken er geen last van te hebben, ik controleer ze wel elke dag.

Niels D

Jammer, maar gelukkig is het bij één dier gebleven. Dat wil nog weleens anders geschieden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Niemand hints naar wat het kon geweest zijn? Schimmel, bacterie, ...
Had beter een foto genomen, maar uit angst voor besmetting oid heb ik het meteen weg gedaan.

Thibaut Vds

Heb hier ook een Marmer die veel donkerder is dan de rest, maar doet het uitstekend.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Steven DC

Een donkere T. marmoratus met een oogontsteking?

Maxim M.

Ben opnieuw één van mijn donkere marmers verloren.
Dier leek het goed te doen, at goed, ging af en toe zwemmen.
enkele dagen geleden vond ik het dood over een steen hangen.

Had reeds vele maanden een reserve bak staan thuis,
heb de andere 5 marmers meteen overgezet naar de nieuwe bak.
De oude werd nochtans 2 wekelijk mooi proper gemaakt.

Geen rode ogen gezien op dit dier, dus in het eerste geval kan dat mischien een bijkomend iets geweest zijn.

Vind het echt jammer, want dit is de eerste soort waar ik geregeld sterfgevallen bij heb.
Opnieuw geen foto getrokken, dood diertje gevonden s'morgens voor het werk en was al te laat door de dieren te verhuizen.