Nieuw aquarium voor T. verrucosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Katinka

Bedankt voor de goeie uitleg! Misschien zou je echt een workshop moeten gaan overwegen..je achterwanden zien er zo tof uit!

Inmiddels zitten er alweer drie lagen tegellijm op de achterwand die ik zelf aan het bouwen ben, en we hebben dus besloten om de epoxyhars dan dus weg te laten.

Als de tegellijm nou goed gedroogd is, dan is het na een aantal keer spoelen volledig veilig voor de salamanders?   Hoevaak moet je spoelen voordat alle giftige stoffen eruit zijn?


Niels D

Voor het spoelen laat ik het altijd nog een dagje vol met water staan. Meestal gebruik ik hiervoor oud aquarium water of water dat ik even buiten heb laten staan. In ieder geval water waarin zich al biologische processen hebben afgespeeld. Hierna spoel ik het met de tuinslang nog een keer goed af.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Citaat van: Katinka op oktober 22, 2013, 07:28:10 AM
Bedankt voor de goeie uitleg! Misschien zou je echt een workshop moeten gaan overwegen..je achterwanden zien er zo tof uit!

Inmiddels zitten er alweer drie lagen tegellijm op de achterwand die ik zelf aan het bouwen ben, en we hebben dus besloten om de epoxyhars dan dus weg te laten.

Als de tegellijm nou goed gedroogd is, dan is het na een aantal keer spoelen volledig veilig voor de salamanders?   Hoevaak moet je spoelen voordat alle giftige stoffen eruit zijn?

Hij zou in ieder geval een artikel moeten maken voor in het verenigingsblad ;)
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Katinka

Iemand trouwens ooit gehad dat een salamander beschadigd is geraakt door de achterwand? Op sommige plekken is de tegellijm heel ruw opgedroogd. Ik heb er een stuk land aan geplakt waar ze vanuit het water op kunnen klimmen, maar ben nu bang dat als ze dat doen ze zich kunnen openhalen..

Of ben ik nu een overbezorgde moeder?  :P

Niels D

Dat zal niet zo snel gebeuren hoor, behalve bij axolotls dan. Dat zijn nogal lompe zwemmers en wat wekere dieren.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl