Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Geslacht A.opacums

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annieka

Volgens mij heb ik enkel dames in de groep.
Wat denken jullie?

Maxim M.

Ben sowieso geen expert, maar ik denk dat deze foto alleen niet voldoende zal zijn om uitsluitsel te geven.
Met wat foto's van de zijkant, de geslachtsdelen, etc zal iemand hier je wel snel de geslachten kunnen zeggen.

Niels D

Met een aantal van 6 dieren, die ook nog eens variëren qua grootte en verhoudingen, durf ik wel te stellen dat je van elk geslacht minimaal één exemplaar hebt zitten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Over het algemeen zijn de banden bij mannen helder zilverwit, en bij vrouwtjes doffer. Zo lijken het mij inderdaad ook allemaal vrouwtjes.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

annieka

Citaat van: joost.v.wijk op september 20, 2013, 02:45:35 PM
Over het algemeen zijn de banden bij mannen helder zilverwit, en bij vrouwtjes doffer. Zo lijken het mij inderdaad ook allemaal vrouwtjes.

Dat is ook de reden waarom ik denk enkel vrouwtjes te hebben.
Wanneer ik tijd heb zal ik foto's maken van de geslachtsdelen voor de zekerheid.

annieka

Heeft iemand een foto waar de verschillende geslachtdelen van vrouwelijke en mannelijke A. opacums duidelijk te zien zijn?
Ik krijg die van mijn dieren niet scherp op de foto. Te veel gefriemel.

joost.v.wijk

Citaat van: annieka op september 20, 2013, 05:06:12 PM
Heeft iemand een foto waar de verschillende geslachtdelen van vrouwelijke en mannelijke A. opacums duidelijk te zien zijn?
Ik krijg die van mijn dieren niet scherp op de foto. Te veel gefriemel.
kan ze geen ongelijk geven :-[


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Hugo

Hier zie je wat foto's waarop de cloaca te zien is van een man. Zoals je ziet duidelijk zichtbaar als verdikking.
Dit trekt enigszins weg buiten de paartijd, maar rond deze periode, hebben de fitte mannen deze duidelijk verdikking wel.

Tevens pics van een man en een vrouw in het najaar, voor vergelijk, dieren die ik een paar jaar geleden had.

Hugo

Een man en vrouw in goede conditie tijdens de paartijd, najaar!

annieka

Bedankt voor de foto's Hugo.
Geen van mijn dieren heeft een verdikking, dus mijn vermoeden was juist.
Dus zal ik opzoek moeten naar mannen.

Maxim M.

Ook toeval dat je allemaal vrouwen hebt.
Veel succes in je zoektocht.

annieka

Citaat van: Nymphaea op september 21, 2013, 11:16:40 AM
Ook toeval dat je allemaal vrouwen hebt.
Veel succes in je zoektocht.

Ik noem het eerder pech.  :D


joost.v.wijk

Welnee, 2 mannetjes erbij zoeken, en je hebt een geweldige kweekgroep!!


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Inderdaad. Een teveel aan mannen was meer tegenslag geweest.