T. marmoratus (watervrees?)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stijnzeger

Hallo allemaal,

Ik heb 4 T. Marmoratussen van 2 verschillende jaargangen.
Van elke jaargang heb ik een koppeltje, maar de jongste man gaat het water maar niet in.
Vorrig jaar dacht ik misschien is hij nog te jong en komt het volgend jaar (het vrouwtje was al wel aquatiel) maar nu blijft hij ook maar op het land en heb geen idee hoe ik hem aquatiel moet krijgen.

Heeft iemand suggesties? Dan hoor ik het graag.

Het gaat om het dier op de foto's en hij is opvallend dikker dan de salamanders die al wel het water in zijn gegaan.

jelle.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

stijnzeger

haha ik krijg de fotos niet toegevoegd, ze zijn te groot
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

StevenZ

In dit topic kun je een link vinden naar een programma waarmee je foto's kan verkleinen: http://www.salamanders.nl/forum/fotos-en-filmpjes-20/fotos-plaatsen-lees-dit-eerst!/

Mijn marmoratus zijn na hun metamorfose nog nooit in het water geweest, hoewel ze wel een waterdeel ter beschikking hebben. Misschien wil de man na een winterrust wel het water in?

stijnzeger

Dat is dus het punt, ze hebben ervoor gekozen om de winterrust in de zomer te nemen. En de rest is het water alweer in.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

stijnzeger



Is hij te dun?
Hij eet namelijk bijna niet.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Ron Duijn

Citaat van: stijnzeger op september 15, 2013, 12:30:52 PM
Hallo allemaal,

Ik heb 4 T. Marmoratussen van 2 verschillende jaargangen.
Van elke jaargang heb ik een koppeltje, maar de jongste man gaat het water maar niet in.
Vorrig jaar dacht ik misschien is hij nog te jong en komt het volgend jaar (het vrouwtje was al wel aquatiel) maar nu blijft hij ook maar op het land en heb geen idee hoe ik hem aquatiel moet krijgen.
Heeft iemand suggesties? Dan hoor ik het graag.
Het gaat om het dier op de foto's en hij is opvallend dikker dan de salamanders die al wel het water in zijn gegaan.

jelle.

Jelle, wat je kunt proberen is hem af en toe zelf in het water zetten om hem er aan te wennen.
In het begin zal ie het droge weer op kruipen, maar uiteindelijk zal ie echt wel het water verkiezen.
Bij mij wel in ieder geval.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

stijnzeger

Dat heb ik 3 weken dagelijks gedaan, maar binnen 10 seconden zit hij alweer op het land
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0