me even voorstellen, ook een vraag..

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zomaar een meisje

Hallo, ik ben nieuw hier en wou me alvast even voorstellen.

Ik ben dus wendy, ik ben gisteren 24 geworden,
   ik ben zelf in het bezit van;
3x Triturus marmoratus
1x spaanse ribbensalamander
1x (leucistisch) axolotl
7x Hypselotriton orientalis
3x N. viridescens

Mijn passie was er al van kleins af aan, echter toen ik het ouderlijke nest verliet ben ik me meer en
meer gaan verdiepen in de hobby. Dit is een goede 2jaar geleden en ondertussen heb ik al enkele leuke soorten <3 en het zijn mijn schatjes, en het is mijn leven om er voor te zorgen.  :D
en misschien gewoon leuk om te weten maar ik heb ook 2 lieve hondjes en een kameleon onder mijn hoede  Lachebek

Alleen, en hier komt mijn vraag..

Ik heb onlangs een heel domme zet gedaan en een waterplant gekocht maar uiteindelijk bleek die ook maar uit iemand anders zijn vijver te komen..
Nu, mijn probleem is platworm;
http://www.aandeanderekan...an_het_glas/planaria.html

Ik heb reeds de salamanders kunnen verplaatsen die in de 2 bakken zitten, naar een voorlopige gepaste verblijfplaats.

Ook was het eerste wat ik deed, alle waterplanten, stenen en de bak zelf in de kookwas te plaatsen en schoon te maken. Opnieuw gevuld.. Maar opnieuw zag ik platworm.. :(

Nu eergisteren heb ik mijn beide bakken net als de filter leeg gemaakt, en hoop met ze uit te drogen. De stenen en grind weg te doen.. Filtermateriaal verwijdert. Misschien ook de buizen van de filter vervangen? Dat dit wel helpt..? Alleen is nu mijn vraag mijn achterwanden zijn met piepschuim en epoxyhars gemaakt. Hoelang laat ik best alles uitdrogen?

Het gaat hem vooral, ik weet ook methodes zoals ook zout in het water strooien of met een batterij wat stroom op het water zetten of zelf flubenol proberen, maar dat is allemaal vergif ook voor mijn salamanders toch? Ik gebruik al deze laatste methodes van deze alinea liever niet dan wel..
Want hoe krijg ik dit dan weer uit mijn bak?

even nog iets anders..
Dan ben ik ook nog opzoek naar een aquariumstelling..
Ik heb momenteel iets van een 6 aqua- terrariums staan en die zou ik willen verkopen
om het iets professioneler aan te pakken, en meer of beter een zicht te hebben op mijn nakweek.

Maxim M.

Veel mensen gebruiken hier stellingen uit de gamma. Waaronder mezelf.
Kan genoeg gewicht dragen (je hebt er twee soorten in ook.) en valt goed mee qua prijs.


zomaar een meisje

tnx voor de tip, maar dan moet je al bakken gaan kopen die precies passen..
kben eerder naar iets 2dehands opzoek dat ik zelf schoon maak &inricht ^^)

Maxim M.

Je bakken moeten er inderdaad op passen dan.
Ik gebruik ze als twee aparte stellingen en zeg een bak die iets te groot is op de bovenkant.

Laat ons zeker weten als je iets vond, eventueel met foto's.
Altijd benieuwd naar andere mensen hun opstellingen.

bouffonne

Ik maak gebruik van de zelfde stelling, maar dan van de praxis
daar zit n.l in het midden nog een extra steun.
Prijs is vrijwel gelijk. ;D
Voor grotere bakken kun je de stelling  horizontaal gebruiken

Dave O.

Citaat van: bouffonne op augustus 22, 2013, 05:37:28 PM
Voor grotere bakken kun je de stelling  horizontaal gebruiken
lopen je bakken dan niet leeg?  :P
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps