Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Axo 5 cm voor 25 euro

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hallo,

Ik heb vanochtend mijn ogen uit gekeken. In een dierenwinkel bij ons in de stad zijn albino axo's a 5 cm te koop voor jawel jullie lezen het goed 25 euro PER STUK. Een was zo toegetakeld dat hij geen poot en weinig kiemen had. Echt afzetterij. Ik kon er de hele ochtend niet over ophouden te praten.

Groeten,

Saskia

jennifer distelbrink

ja echt schandalig!
hier zijn ze 10 cm voor 20 euro. maar ook met 4 afgekloven pootjes, halve kieuwtjes en met 10 in een bakkie

driessens rudi

Eerder deze week heb ik op een ander topic dezelfde opmerking gemaakt als nu: het wil toch weer eens lukken dat het weer winkeliers zijn die in opspraak komen, en dan heb ik het NIET over de prijs alleen, daarin is iedereen vrij, maar wel over de schamele verzorging die de dieren krijgen. Ze verdienen een véél beter lot!! En dan zijn zij de eersten die klagen als er bepaalde wetgevingen komen om zoiets tegen te gaan, onbegrijpelijk! Alle winkels zijn zo niet, maar als we allemaal eerlijk zijn en effe nadenken, dan kunnen we er allemaal opnoemen waar het fout gaat.....

Hein

Over enkele maanden kunnen jullie tegen vergoeding verzendkosten larven van minimaal 5 centimeter
bij mij bestellen. hein.

kevin

Welke kleuren zijn dat Hein heb misschien wel interresse dan.

keliam

He Kevin,

Je bent me net enkele seconden voor met de zelfde vraag ;D

Groeten,

Saskia

kevin

Hahaha kan gebeuren nog even ontopic.

Ik merk dat Axolotls de laatste tijd overal duur zijn.
De verzorging ben ik met 1 ieder ander eens.
Maar je moet bedenken bij de prijs dat er ook een aantal kosten + inkoop word verekend waardoor ze duurder zijn. Ken hier een winkel die koopt volwassen axo`s vaak voor 6,50 in. Verkopen ze dan vaak voor 20,- dus verdienen ze er 13,50 mee. Moet je 5,- al gauw aan voer wegrekenen omdat ze er lang zitten. min een gedeelte van stroom, huur, personeelskosten en de btw. Dan verdienen ze er opzich niet zoveel mee nietwaar.

Kijk als er veel mensen tegen de verzorging zijn kan ik mee inleven, want vind dat bij veel zaken dit ook niet moet kunnen. Maar wat ze voor hun dieren vragen. Moet je ook in je achterhoofd houden dat ze zelf ook veel kosten hebben en dat het geen kwekers zijn. ;)

Ik hoop dat ik dit goed uitgelegd heb.

keliam

Hallo Kevin,

Ik heb in een familie bedrijf gewerkt en daar had ik een goed overzicht in wat er aan geld binnen kwam en wat er aan geld uit ging. Dat was erg schrikken. Dus ik snap wat je probeert uit te leggen. Maar als je ze bij Salamderland bestelt zijn ze inclusief verzend kosten nog goedkoper. Bovendien vind ik de kwaliteit van de dieren beter. Ik heb het idee dat ze daar een betere verzorging krijgen als zo in een dierenzaak. Ik heb 2 axo's via een dierenzaak gekocht en ik vraag me nu nog af hoe oud ze zijn. Ze hebben beide de onderkaak verder naar voren staan als de bovenkaak. Ze hebben hier beide overigens geen last van. OOk hebben ze beide vergroeiingen aan hun poten. Begrijp me goed het zijn schatjes en ik zou ze voor de wereld niet weg willen doen maar ik heb me toch een aantal keren flink zorgen gemaakt over ziektes enz.


Groeten,

Saskia

kevin

Ja dat is ook zo maar daarbij is salamanderland ook eigen kweker.
En ikzelf weet niet wat het inkoop van voer, stroomkosten en waterkosten en dergelijke zijn.
Maar wat ik nog wel weet is dat bij import en of het bij export ook zo is 0% BTW word verekend.

En zulke axo`s heb ik ook gehad Saskia ze hebben wel een tijd gehad ook dat ze vermindering van kieuwen en vinzomen kregen en na een tijdje. Kwam dit gelukkig wel weer goed. Maar ik denk dat dit komt door de waterkwaliteit waar ze gezeten hebben.

driessens rudi

Hallo Kevin,

Ik denk dat jij net hetzelfde bedoelde als wat ik ongeveer zei; wat iemand voor iets vraagt, daar is hij vrij in, als je iets kan inkopen voor 5 euro en je kan het verkopen voor 20, ja dat is je volste recht. De klanten zijn nog altijd vrij om te zeggen: nee, dat vind ik te duur. Ik had het ook niet over de prijs maar over de lamentabele omstandigheden waarin sommige winkels de dieren houden. Dat vind ik echt niet kunnen. En ik begrijp je ook als je zegt dat ze een heleboel onkosten hebben, dat zal wel, maar dan nog kan je de dieren op een fatsoenlijke manier behandelen en verzorgen. Als ik zie hierboven dat Hein ze aanbied voor enkele euro's dan zouden we wel gek zijn om ze nog in de winkel te gaan halen hé! Bij liefhebbers ben je vaak niet alleen goedkoper af, maar ze verzorgen hun dieren ook zoals het hoort. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt....

Groetjes,