Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



controle inspecteur natuur

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hein

Vanmiddag ging de bel, stonden twee heren op de stoep die wilde controleren welke salamanders ik heb.

Gelukkig kon ik alles aantonen, gaf echter wel een vervelende nasmaak bij mij.

gr. Hein

Maxim M.

Dat kan ik wel geloven. Dus die mensen zijn effectief controle inspecteur natuur?
Of van welke dienst zijn die dan afkomstig?

Wat moet je in zo'n geval eigenlijk kunnen aantonen? En is dit het geval voor alle salamanders of maar bepaalde soorten?
Mijn allereerste salamanders zijn de enigste van welke ik geen overdrachtspapieren heb (verrucossus).

Thibaut Vds

Oh wat vervelend, gelukkig had je van alles papieren. ik ben pas recent met papieren begonnen dus heb van een paar dieren geen papieren.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Sergé Bogaerts

Heb jij vroeger ontheffingen wet Budep gehad? Vorig jaar is er ook een flinke inspectieronde geweest bij mensen die een ontheffing hebben gehad in de jaren negentig. Daaruit heb ik ook van niemand gehoord dat er iets mis bevonden was. Wel fijn dat alles bij jou ook in orde is bevonden.
Wilden ze alleen je boekhouding zien of ook je dieren?

Voor Tylototriton verrucosus heb je geen papieren nodig; dus maak je daarover geen zorgen.  Je hebt in principe alleen voor verreweg de meeste Europese dieren papieren nodig, voor de rest is het niet verplicht, maar voor je eigen administratie kan het wel handig te zijn om overdrachtspapieren te gebruiken.

Sergé Bogaerts


Hein

wil best op de vragen reageren, alleen via Pm.

Hein

joost.v.wijk

Citaat van: Hein op augustus 07, 2013, 02:53:12 PM
wil best op de vragen reageren, alleen via Pm.

Hein

Wat is de bedoeling van dit topic dan?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Sergé Bogaerts

het forum kan door iedereen gelezen worden, snap dat wel.

joost.v.wijk

Uiteraard, begrijpelijk, maar Hein gaf eerder aan dat alles ok was. Dan vraag ik me af, waar moet je dan voor oppassen?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Sergé Bogaerts

#9
je hoeft denk ik niet op te passen, als je alles in orde hebt is alles in orde. Maar, ik kan me ook best voorstellen dat je niet alle details wilt delen.
Exact een jaar geleden vonden er ook inspecties plaats bij verschillende bevriende reptielen- en amfibieën liefhebbers.