Een vraagje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiki

Hallo,
Ik zou graag mijn eerste salamander in huis halen. Maar ik heb nog nooit eerder een salamander gehad. Nu had ik een paar vragen hierover waar vast een antwoord op moet zijn!
Welke salamanders zijn het beste om mee te beginnen? (Ik wil er graag, als het kan, met maar een salamander starten)
Hoe groot moet het terrarium dan ongeveer zijn? Zijn salamanders lastig om te houden?
Ik zou graag een salamander willen die meer op het land zit dan in het water. Ik had de tijgersalamander al voorbij zien komen, maar ik zou niet weten hoe je er aan kunt komen.

Groetjes, Kiki.

bouffonne

welkom op het forum,

ja Tijger salamanders zitten het meest op het land.
De grote van het terrarium ligt natuurlijk aan hoeveel je erin wild houden.
80x40x40 of groter is al een mooi formaat, kun je ook mooi inrichten.
De tijgers zitten wel op het land, maar je moet dan toch iets van een lage waterbak/schaal er in doen.
ben je al lid van deze vereniging??
Dan zou je naar de landdag kunnen komen in September, dan kan ik voor jouw 1 a 2 tijgers meenemen.
Het is de variant Chicago.

Niels D

De tijgersalamander is overigens een prima landsoort om mee te beginnen. Ontzettend interessant qua gedrag, maar het zijn wel grote vreetzakken. Ik hou ze met ontzettend veel plezier en er zijn op dit forum nog meer leden die er helemaal aan verkocht zijn.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Citaat van: Niels D op augustus 07, 2013, 09:04:10 AM
Ontzettend interessant qua gedrag, maar het zijn wel grote vreetzakken. Ik hou ze met ontzettend veel plezier en er zijn op dit forum nog meer leden die er helemaal aan verkocht zijn.

Ik ben er één van ;D en inderdaad, het zijn vreetzakken het zeker. Maar de één wat zindelijker dan de ander.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Kiki

Dankje voor het antwoorden allemaal!
Hoe duur zou die tijgersalamander zijn? En ik ben nog geen lid van de vereniging. Daar moet ik nog even naar kijken. Ik wil sowieso eerst het terrarium in orde hebben voordat de salamander komt.
Ik moet even kijken of ik kan komen, aangezien ik een van mijn ouders mee moet nemen (:

bouffonne