Nieuw op het forum.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marijn

Hallo,

Ik ben Marijn, 20 jaar en ik woon in België , tussen Brussel en Gent.
Momenteel studeer ik aan de UGent en vul mijn vrije tijd grotendeels op met studentikoze activiteiten  ;D
Verder ook actief op sportief vlak (basket), en sinds jongs af aan geïnteresseerd in beestjes.

Ik heb al een paar jaar twee axolotls zitten en ook een P. Labiatus , mijn axolotls; hoe saaier hoe liever wat hun betreft, komt enkel beweging in al ze zich verder vet kunnen mesten :), de labiatus daarentegen kan met momenten voor spektakel zorgen, maar beide extreem makkelijke beginnerssoorten naar mijn mening.

Ik zou er binnenkort graag nog een paar salamanders bijnemen en daarom heb ik me, na reeds lange tijd mee lezen, aangemeld op het forum.
Ik voel mij sterk aangetrokken tot de T. marmoratus , maar een dier met een landfase is nieuw voor mij (mijn  labiatus vertoont hierin niet de minste interesse, af en toe eens zijn binnenfilter opklauteren volstaat), en ik heb al zeer verschillende dingen gelezen over deze beestjes hun landfase ( die ik graag tot een minimum zou beperken, aangezien ze in het water gewoon het leukst zijn ) en anders zou ik het op c.e. popei houden, ook wel afhankelijk van welke soort het makkelijkst te verkrijgen is hier in de buurt.

Groeten,
Marijn
A. Mexicanum
P. Labiatus
C. e. popei (Z-Okinawa)

Niels D

Van harte welkom Marijn. Ik had in mijn studententijd nog geen salamanders, maar ik denk dat deze een kort leven beschoren waren. Zorg iig dat je vrienden geen bier in de aquaria gieten ("gerecycled" bier inbegrepen), want die verleiding kan groot zijn voor sommige studenten.

T. marmoratus zal volgens mij wel te doen moeten zijn om die in de buurt te kunnen bemachtigen. Wat de landfase betreft vind je hier een hele hoop informatie, maar er zijn ook houders die ze succesvol het hele jaar aquatiel houden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Marijn

Geen zorgen, mijn axolotls overleven al een jaar prima op kot, nog geen incidenten gehad en die zullen er ook niet komen, als er een feestje gepland is verhuis ik ze wel even naar een ruimte waar  gietgrage, van bier voorziene studenten, geen toegang toe hebben :D
A. Mexicanum
P. Labiatus
C. e. popei (Z-Okinawa)

Thibaut Vds

Welkom, ik heb ook de P. labiatus zitten. Is inderdaad het tegenovergestelde van de axolotl  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

ANDRÉ-ARTHUR

Welkom in ons aller midden :-)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Marijn

Dank voor de verwelkomingen  ;D
A. Mexicanum
P. Labiatus
C. e. popei (Z-Okinawa)