Italiaanse poel/bastaard kikkers?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Deze trof ik bij de supermarkt bij de camping. Zijn dit Italiaanse poelkikkers en Italiaanse bastaardkikkers?





Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Patrick dk

Ze zien er wel heel erg vers uit , zelfs voor de supermarkt  ;D ;D
C orientalis

joost.v.wijk

Daar kunnen onze supermarkten nog wat van leren, met hun 'oorlog' welke de beste prijzen heeft en de beste kwaliteit- en versproducten.  ;D ;D ;D

Mooie dieren trouwens, maar geen idee welke soort...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Sergé Bogaerts

Zien er niet zo uit als poelkikkers, eerder bastaard of zelfs andere. Er zijn ook andere soorten uitgezet in noord Italië helaas... De metatarsusknobbel op de achterpoten moet je fotograferen....

Niels D

Ik heb helaas enkel foto's van een afstand kunnen maken. Ze zaten in een diepe betonnen geul langs de supermarkt, waardoor een klein beekje "stroomde". De op één na laatste foto lijkt iig sprekend op de tekening van de Italiaanse bastaardkikker volgens mijn recent aangekochte veldgids. Dit geldt in zekere zin dus ook voor degene op de foto daarvoor. De rest is me dus een raadsel.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joep

#5
ik heb tjechische kikkers,reuzen woenekers,als kikkervisje meegenomen,
mag ik die zomaar legaal houden??