Kleine watersalamander man in aquarium?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartramakers

ik wilde uitgaan van een chinese vuurbuik salamander.
zou dan een aquarium van 30x20x20 kunnen? dus een superfish aqua 20?
groetjes bart

joost.v.wijk

Ik zou minimaal voor een 40 cm bak gaan. Daar kun je tenminste wat mee. Je moet de bak ook nog inrichten namelijk.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

ANDRÉ-ARTHUR

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bartramakers

ik vind toch de vuurbuik salmander net iets mooier ben niet zo kapot van deze soort :-[

joost.v.wijk

Dat is ook een vuurbuiksalamander soort. :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bartramakers

kunnen die in een 1 m aquarium bij sluierstaart goudvissen? of beter dat ze apart zitten ?
zag namelijk laatst een aquarium met axolotys 1m met goudvissen erbij.

Niels D

Absoluut geen salamanders bij vissen plaatsen. Ook al kunnen ze elkaar uit de weg kunnen ze elkaar alsnog (chemisch) waarnemen wat stress oplevert. Stress gaat weer ten koste van het immuunsysteem en dat gaat altijd fout. Axolotls met vissen combineren vind ik ook een slechte keuze, maar de vissen zullen vaak als voer dienen als je iets dergelijks ziet. Vooral guppies worden gegeten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl