Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Beginnen met salamander houden.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim M.

Voor een goedkope bak, kan je altijd kijken op tweedehands websites.
Daar vind je snel terrariums/aquariums dicht bij u in de buurt.

Twan Berg

Ja bedankt ik heb vandaag al gekeken; een hele mooie van 80x40 voor 13.00 euro! Aan de grote kant maar ik ga deze ophalen.

joost.v.wijk

Dat is een hele mooie maat. Daar kun je prima mee uit de voeten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Twan Berg

 :D ik ga de bak vanavond ophalen kunnen de soorten waar we het over gehad hebben in? Alvast bedankt.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Prima maat. Een bak is nooit te groot!  :P
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Twan Berg

 :D ik heb de bak gisteravond opgehaald, er zitten wel wat krassen op het glas, maar dat hindert niet.
Er zit al een achterwand opgelijmd of gekit.
Maar daarachter (achter die wand dus) is het ook vies...
Hoe moet ik de bak schoonmaken?
Alvast bedankt!

Niels D

Je kunt proberen met de tuinslang buiten het geheel goed af te spuiten. De kans is groot, dat er toch nog wat zand or grind achter de wand blijft steken. Als alles goed gespoeld is maakt dit echter niet uit. Kalkaanslag krijg je er makkelijk af met citroensap, vooral van een vers exemplaar. Dat sap in zo'n plastic spuitflesje werkt echter ook. Schoonmaakmiddelen laten chemische resten achter die schadelijk kunnen zijn.

Als je de achterwand eruit haalt zal je kitresten op de ruit aantreffen. Met een glaskrabber/verfkrabber krijg je alles eraf. Het glas achter de kit is meer helder, omdat het niet heeft blootgestaan aan kalkaanslag. Als je de gehele zijde behandeld met citroensap zul je het contrast bijna niet meer zien.

Sommige liefhebbers hebben er plezier in om zelf achterwanden te maken, zoals je misschien dit al op het forum of elders hebt kunnen zien. Pas als je bekend bent met de verzorging en de eigenschappen van je dieren is het pas raadzaam om hier zelf eventueel aan te beginnen. Men denkt vaak dat zelf een mooie achterwand maken goedkoper is dan zo'n prefab exemplaar. Als je echter al het materiaal in huis haalt voor slechts één achterwand zijn de kosten nagenoeg gelijk.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

De T. Marmoratus is ook een erg mooi soort, dat was een van mijn eerste soorten.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Twan Berg

Bedankt allemaal!!

Ik ben vergeten te zeggen dat er een hele grote pomp bij het aquarium zit, maar ik heb absoluut geen verstand daarvan, kan iemand me helpen?

Twan Berg

Er heeft toch iemand wel een beetje verstand van pompen, toch?  :D

Peter Vliem

Ik kan jou een heleboel vertellen over aquariumpompen, maar als ik niet weet wat voor pomp, dan houd het snel op  ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

joost.v.wijk

Ik kan je ook vertellen dat een pomp bij een paar salamanders helemaal niet nodig is. ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Twan Berg

Haha het is volgensmij ook geen noodzaak Joost, mar hij zat bij de bak;) we hebben hem al aan de praat gekregen en mijn ouders weten ook wel veel over pompen :) als ik een vraag heb laat ik het jullie weten!

Niels D

Citaat van: Twan Berg op april 16, 2013, 01:43:29 PM
mijn ouders weten ook wel veel over pompen :)

Dat soort dingen weet ik gelukkig niet van mijn ouders.  :P

Let op de stroming. Ook C.e.popei moet niet veel van stroming hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl