Laat ik mijzelf ook eens voorstellen.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mookaiet

Hallo allemaal,

Beter laat dan nooit dus dacht laat ik mijzelf ook eens voorstellen. Ik ben Tom van der Ende uit Delft ben 40 jaar en ben al van kind af aan gek van reptielen, amfibieen en insecten (Schorpioenen, VogelSpinnen, Centipedes) heb in der jaren heel wat dieren gehad met name gifslangen, schildpadden, hagedissen, kikkers, maar het meeste insecten en dan voornamelijk schorpioenen zie de site van Dr. Jan Ove Rein http://www.ntnu.no/ub/scorpion-files/me.php en Prof Dr. Victor Fet http://www.science.marshall.edu/fet/euscorpius/Fet.htm beide heren kennen mij heel goed heb jaren gif onderzoek gedaan en de meest zeldzame dieren waarvan men dacht dat ze waren uitgestorven had ik in mijn prive collective om te kweken om vervolgens weer in de natuur uit te zetten. Staan heel veel mooie foto's van mij op hun sites. Mijn functie als Dierenarts assistant paraveterinair en Scorpioloog warden mij teveel en daar ben ik dan ook helemaal mee gestopt. Had geen zin meer om verre afstanden te reizen als iemand per ongeluk weer eens was gestoken. Tja dat heb je als je van het Ministerie als een van de weinigen antivenom in huis hebt. Maar goed salamanders is een hele andere hobby veel rustiger en heb er erg veel schik in. Heb mijzelf afgelopen week aangemeld bij de Ravon voor het monitoren van salamanders in mijn omgeving want onderzoek werk blijft mij trekken.

Ok genoeg verteld over mijzelf ik ben dus een serieus iemand als het gaat over een hobby. Ik lees mezelf goed in en de Triturus familie heft mijn belangstelling getrokken.

Groeten

Tom 

Niels D

Welkom uiteraard. Ik monitor ook namens Ravon/Natuurmonumenten en dat is erg leuk om te doen. Je ziet buiten salamanders nog veel meer. Heb je nog kikkers of padden?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Mookaiet

Hoi Niels,

Nee ik heb geen kikkers of padden op dit moment. Ik ben al jaren bezig met vrijwilligers werk voor Staats Bosbeheer wat ik met veel plezier doe

MartinS

Welkom Tom, veel plezier op het forum  :)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana