T. verrucosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lau44

Zijn ze ook te koop ?  ;D

Peter Vliem

Citaat van: Katinka op februari 10, 2014, 07:55:09 PM
Toevallig ook een volwassen of bijna volwassen man, Niels?  :)

Vast niet  :P
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Ik durf nog niets over de geslachten te zeggen, want ze zijn van mei 2013.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

lau44

Ik wil graag ook kweken met salamanders, net als iedereen op de wereld  :D Moet ik dan nakweek kopen en dan wachten 1/2 jaar, kortom word er ook wel eens een kweekgroep/adult aangeboden ? T. verrucosus lijkt me leuk om mee te kweken.

joost.v.wijk

Meestal zijn het inderdaad jonge dieren die worden aangeboden. Soms heb je eens een gelukstreffer als iemand bijv. stopt met de soort, of met de hobby, om dan aan volwassen dieren te geraken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Met T.dobrogicus larven kun je vaak binnen een jaar al nakweek verwachten. Aan de andere kant heb ik nu Paramesotriton deloustali van 2009 zitten. Er wordt geadviseerd om hiermee te kweken als de vrouwen zo'n 8 jaar oud zijn. Dat duurt dan nog steeds 3 jaar voor mij. Het kan dus altijd nog beroerder.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

lau44

Ok, dan moet ik gewoon nog even wachten.

StevenZ

Dat is juist mooi, salamanders van ei/pas gemetamorfoseerd dier grootbrengen en er dan uiteindelijk mee kweken.

lau44

Ja, alleen kan je nu nog voorlopig niet kweken. Maar dat is zeker mooi Steven ! Ik kijk er al naar uit  :)

Maxim M.

Mooie beestjes, blijft toch één van mijn favoriete soorten die verucossus. Veel plezier en geluk met ze groot te brengen.