Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



hoooi!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

oli4_97

hoi :D
ik ben olivier en ik ben 15 jaar. ik heb officieel geen salamanders maar ik heb een vijver met daarin een grote groep kamsalamanders die er uit hun zelf in zijn gekomen en die ik dan ook niet voer. ik heb wel ervaring met aquariums ik heb er in totaal 3 staan. ik heb nog geen ervaring met vivarium/paludarium dus het lijkt me heel leuk om die uitdaging aan te gaan. ik hou vooral van kleine dieren met onopvallende  kleuren.
ik ben eigenlijk op dit forum gekomen omdat het me heel leuk lijkt om in de toekomst salamanders te gaan houden en aangezien ik me graag eerst totaal inlees voordat ik een dier koop ga ik dat dan ook met behulp van dit forum en internet doen :)

doei ;D

joost.v.wijk

Welkom op het forum!
Goed om te horen dat er iemand zich komt melden zonder salamanders, en eerst info gaat winnen. Mensen als jij zijn zeldzaam! Er is hier op het forum en op de frontpage veel info te vinden. Als je iets niet kunt vinden, kun je natuurlijk altijd vragen. :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StevenZ

Welkom Olivier.

Groeten Steven

oli4_97

dank jullie :D

wat is nou echt een beginners soort? ik vind de Cynops ensicauda popei heel mooi, en die kan ook al in een 60cm aquarium. zou deze geschikt zijn voor mij?

joost.v.wijk

Ik zeg natuurlijk direct ja, hoewel je in eerste instantie aangaf, dat je van kleine en onopvallende dieren houd. ;D ;D
Popei is wel echt een ideale beginnerssoort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

stijnzeger

haha joost natuurlijk stem jij in :p

maar ja is een hele mooie, beginnerssoort
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Haha. Joost is de Cynops-dealer van Europa, maar het is een prachtige soort en dat zeg ik niet alleen vanwege het feit dat ik zelf ook een groepje heb (van Joost). Het is naar mijn mening een beginnerssoort, waarbij je tegelijkertijd een soort hebt die je niet iedere dag ziet.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Gerrit Krips

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord beginnerssoort, dat klinkt alsof je ze daarna weg doet en aan moeilijkere beesten gaat beginnen. Ik ben al heel oud (Joost zal dat maar al te graag beamen ;)), maar ik houd ze (Cynopssoorten) nog steeds met heel veel plezier.

joost.v.wijk

Nou Gerrit, van mij zul je dat niet horen hoor, maar je hebt gelijk, ik ben ook al bijna 20 jaar met Cynops bezig en het is een dankbare soort, niet moeilijk te houden, vrij eenvoudig te kweken en hierom een ideale soort om mee te beginnen. Zowel voor de jongeren onder ons al ook de fossielen. ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

oli4_97

Citaat van: oli4_97 op maart 06, 2013, 07:57:16 PM
hoi :D
ik ben olivier en ik ben 15 jaar...
owh faaaal!!! ik ben helemaal geen 15 ik ben vorige maand jarig geweest :D ik ben 16 :P

Niels D

Het begrip "beginnerssoort" is echt een stipulatieve definitie binnen de hobby geworden inderdaad. Hoewel je het niet uit het begrip zelf kan opmaken hebben de meeste houders er direct (en deels terecht) het beeld bij dat deze dan ook weer na verloop van tijd verpatst of gedoneerd worden. De praktijk heeft ons referentiekader gevoedt. Zo kan een dergelijke benaming het imago van een betreffende soort dusdanig beïnvloeden dat deze door niemand meer gewaardeerd wordt. Dat is jammer, want het zou eigenlijk zo moeten zijn dat dieren die als beginnerssoort worden aangemerkt net zoveel waardering krijgen dan de meer uitdagende soorten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Joey Immers

welkommm op dit al zo gezellige forumm!! :D :D
Joey immers.

hypselotriton orientalis