Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



hoooi!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

oli4_97

hoi :D
ik ben olivier en ik ben 15 jaar. ik heb officieel geen salamanders maar ik heb een vijver met daarin een grote groep kamsalamanders die er uit hun zelf in zijn gekomen en die ik dan ook niet voer. ik heb wel ervaring met aquariums ik heb er in totaal 3 staan. ik heb nog geen ervaring met vivarium/paludarium dus het lijkt me heel leuk om die uitdaging aan te gaan. ik hou vooral van kleine dieren met onopvallende  kleuren.
ik ben eigenlijk op dit forum gekomen omdat het me heel leuk lijkt om in de toekomst salamanders te gaan houden en aangezien ik me graag eerst totaal inlees voordat ik een dier koop ga ik dat dan ook met behulp van dit forum en internet doen :)

doei ;D

joost.v.wijk

Welkom op het forum!
Goed om te horen dat er iemand zich komt melden zonder salamanders, en eerst info gaat winnen. Mensen als jij zijn zeldzaam! Er is hier op het forum en op de frontpage veel info te vinden. Als je iets niet kunt vinden, kun je natuurlijk altijd vragen. :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StevenZ

Welkom Olivier.

Groeten Steven

oli4_97

dank jullie :D

wat is nou echt een beginners soort? ik vind de Cynops ensicauda popei heel mooi, en die kan ook al in een 60cm aquarium. zou deze geschikt zijn voor mij?

joost.v.wijk

Ik zeg natuurlijk direct ja, hoewel je in eerste instantie aangaf, dat je van kleine en onopvallende dieren houd. ;D ;D
Popei is wel echt een ideale beginnerssoort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

stijnzeger

haha joost natuurlijk stem jij in :p

maar ja is een hele mooie, beginnerssoort
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?