Mijn eerste twee groepjes salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mookaiet

Gisteren bij Alex Kenter langs geweest.

Wow wat heft die mooie dieren zitten geweldig. En een hoop informative gehad en natuurlijk wat salamanders gekocht.

8 juveniel Triturus marmoratus
2 volwassen Triturus carnifex (1 wildkleur en 1 wit exemplar) of hoe jullie dit hier noemen zie foto's
2 juvenile Triturus carnifex (wit)

Groetjes

Tom (Delft)

Hartelijk dank aan Alex Kenter voor deze prachtige gezonde dieren

Mookaiet

Vandaag direct een kweek opgezet van

Regenwormen
Enchytraeen
Watervlooien

En even rodemuggenlarven wittemuggenlarven en tubifex wezen halen.

naeff002

Leuke diertjes om mee te beginnen, heel veel plezier ermee. Aan Alex heb je een goede, laat graag zijn dieren zien en is goed berijd je er veel over te vertellen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Erg leuke dieren. Triturus soorten blijven interessant.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Ron Duijn

Hey Tom,

Veel plezier met je nieuwe dieren!
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

Mookaiet

#5
Dank je wel allemaal het is prachtig om naar te kijken. Ook in de avond wanneer de marmoratussen te voorschijn komen.


Heb nog wel een vraagje aan de liefhebbers hier. Ik heb zo'n beetje alles wat ik via Google kon vinden wel gevonden en gebookmarked maar weet dat er best wel wat artikelen zouden moeten zijn of zowel marmoratus als carnifex als iemand mij wat kan sturen heel graag. Zoek dus nog wat extra info

Niels D

Als je (hoogstwaarschijnlijk) caudata.org hebt gevonden is het zeker de moeite waard daarop wat rond te struinen. Op "google scholar" vind je wat wetenschappelijke artikelen, maar voor velen moet je helaas betalen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Mookaiet

Ja caudate.org heb ik gevonden en ben ik redelijk wat aan het lezen.

StijnH

Mooie dieren en foto's. Vind het zelf hele mooi soorten de marmers en de carnifexen, veel plezier ermee!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Mookaiet

De Triturus carnifex zijn begonnen eieren te leggen  8) Wow

@Alex Kenter dit is cool om te zien ben erg blij met deze geweldige dieren Alex.

Joey Immers

kijk dat is goed nieuws! iemand in delft met triturus eieren! ;D goed bezig! als je jongen over heb hou ik me aanbevolen!  ;D
Joey immers.

hypselotriton orientalis