Welke salamanders in 60cm bak?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Asfaloth

Zijn er salamander soorten die gehouden kunnen worden in een 60cm bak?
Mijn Axolotl verhuist deze week naar een grotere aqua en ik zou wel heel graag salamandertjes erbij
willen. (na me er eerst in verdiept te hebben) uiteraard.

Joey Immers

triturus dobrogicus of triturus carnifex zijn leuke aquatiele soorten voor in een 60 cm aquarium of hypselotriton orientalissen.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Asfaloth

Citaat van: Joey Immers op februari 05, 2013, 01:56:18 PM
triturus dobrogicus of triturus carnifex zijn leuke aquatiele soorten voor in een 60 cm aquarium of hypselotriton orientalissen.

De T.Carnifex en die laatste vind ik wel heel erg mooi! Is die laatste trouwens niet een vuurbuiksalamander? Om het maar even in zn Nederlands te zeggen?

Maar bedankt voor je reactie!
Ik ga me er eerst maar eens goed in verdiepen!

Joey Immers

op zijn nederlands gezegt ja! :p en van alle soorten die ik zei zijn er genoeg nakweek te krijgen hier op het forum
Joey immers.

hypselotriton orientalis

MartinS

#4
Zoek je expliciet een soort uit de groep watersalamanders (Triturus, Lissotriton, Ichthyosaura en Ommatotriton)? Moeten we uitgaan van 60x30x30 als je spreekt van een 60 cm bak?

Ik vraag dit omdat je deze vraag op het watersalamander board geplaatst hebt. De meeste soorten binnen deze groep kun je in principe in een 60 cm bak huisvesten, al is groter in enkele gevallen wel beter. Wel is het zo dat de huistvesting van deze soorten sterk van elkaar kunnen verschillen! Beter is dat je eerst kijkt welke soort je het meest interessant vind en hier vervolgens een bak bij zoek, zo voorkom je teleurstelling.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Asfaloth

Om eerlijk te zijn, ik was altijd al gefascineerd door Salamanders. Volgens mij was ik het enige meisje met roze strikjes in de haren die als 6 jarige kikkers en salamanders ving..
Ik heb nu bijna een jaar Axolotls.

Toch ben ik de echte salamander altijd interessant vinden.
En ja, met 60cm bedoel ik inderdaad 60x30x30. :)

Alleen, Ik vind de wereld van Salamanders zo immens groot!
Ik heb geen idee welke er in die bak gehouden kunnen worden, en hoe ze gehouden moeten worden.

Het liefst wil ik een watersalamander die af en toe ook het land op komt. :)
Waar meerdere van gehouden kunnen worden,
Die geen verwarming nodig heeft,
En die een beetje voor een beginner is.

De T. Carnifex heeft mijn interesse gewekt. Deze hebben (als ik zo rond kijk) meerdere mensen, dus voor vragen kan ik makkelijker terecht (of zie ik dat verkeerd?)

Alle tips zijn dus welcome en ik hoef zeker niet volgende week al een salamander te hebben, ik verdiep me er eerst liever in.
Aankomende zondag ga ik ook naar de Reptielenbeurs @ Zwolle, hopelijk wordt ik hier ook wat wijzer betreft salamanders.

joost.v.wijk

Citaat van: Asfaloth op februari 05, 2013, 03:38:04 PM
Aankomende zondag ga ik ook naar de Reptielenbeurs @ Zwolle, hopelijk wordt ik hier ook wat wijzer betreft salamanders.

Tenzij je iemand tegenkomt van de vereniging, hoef je daar zeker niet op te rekenen.  :D :D :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Asfaloth

Citaat van: joost.v.wijk op februari 05, 2013, 03:50:10 PM
Citaat van: Asfaloth op februari 05, 2013, 03:38:04 PM
Aankomende zondag ga ik ook naar de Reptielenbeurs @ Zwolle, hopelijk wordt ik hier ook wat wijzer betreft salamanders.

Tenzij je iemand tegenkomt van de vereniging, hoef je daar zeker niet op te rekenen.  :D :D :D

Bluh nieteens?

Jammer... Dacht dat daar amfibieën waren.

Dan moet ik het met dit forum doen! :D Wat ook niet erg is.

joy toxic

ik woon in zwolle ik ga daar bijna elk jaar heen
heb 1 keer tijgersalamanders gezien ook gekocht (A)
er staat soms iemand met albino axolotls maar veder helemaal niets
alleen slangen spinnen en hagedissen 


Asfaloth

Cool,

naja wie weet zie ik je dan nog ;p
Ik ga sowieso om even te kijken. :)

joost.v.wijk

Als er al iemand op de beurs staat met amfibieën, staat die daar puur om z'n spul te verkopen, goedschiks of kwaadschiks. Je kan er vanuit gaan dat dit een handelaar zal zijn, die grotendeels, of zelfs alleen maar wildvangbeesten verkopen, helemaal rond deze tijd. Ze zullen je vanalles wijsmaken, om je tot de verkoop over te laten gaan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Asfaloth

Citaat van: joost.v.wijk op februari 05, 2013, 05:53:12 PM
Als er al iemand op de beurs staat met amfibieën, staat die daar puur om z'n spul te verkopen, goedschiks of kwaadschiks. Je kan er vanuit gaan dat dit een handelaar zal zijn, die grotendeels, of zelfs alleen maar wildvangbeesten verkopen, helemaal rond deze tijd. Ze zullen je vanalles wijsmaken, om je tot de verkoop over te laten gaan.

Geen zorgen Joost. :)
De enige reden dat ik ga is omdat ik nieuwschierig ben, en om gewoon rond te kijken.
Als ik er al 1 neem dan is dat niet binnen 5 dagen, en van iemand die ze hier aanbied.