nieuwe salamanders binnen gekomen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

hoi ronald,
hou je paramesotriton IN het water,de wond die hij heeft komt van binnenuit.honing helpt wel
voor oppervlakkige wonden maar niet voor deze.de wonden die hij heeft kun je het beste behandelen IN het water zo is de kans het grootste dat hij /zij  de medicatie opneemt.zet ze op het land en je zal de infectie niet kunnen tegen houden.
gr jef

fftzz

Zo als belooft:
Hier wat foto's van de vorige week aangeschafte Paramesotriton chinensis

Coen Deurloo

Dat is behoorlijk wat blauwalg op je stenen...

kevin

Ben het met Coen eens je weet dat dit zeer gevaarlijk is he.
Verder zijn dat toch chinensis aan deze foto`s te zien :P
Maar die ene is inderdaad wel erg dun ik zou hem dan wat tubifex geven daar sterken ze toch behoorlijk van aan.

Pamela

Citaat van: Ronald op december 01, 2007, 01:30:21 PM
Iemand met ervaring met een niet genezend wond bij een salamander?? ik hoor het graag.
Groeten
Ronald,

Ja, je kunt hem 2x per dag baden in een bakje met opgelost zout. Verder een eetlepel opgelost zout in het aquarium. Dit laatste heeft een dierenarts aangeraden.
Als de wond heel erg groot is kun je ook zout op de wond strooien. Even in laten trekken en afspoelen, 2x per dag. Dit klinkt cru, en het is echt niet leuk om te doen, maar ik heb op deze manier wel een keer een salamander gered die een grote open wond aan zijn bek had.
Succes ermee,
Pamela

Qwertu

Citaat van: Sergé Bogaerts op november 28, 2007, 01:33:36 PM
Schimmels zijn meestal een gevolg van iets, en meestal niet de oorzaak van het probleem.

Citeerde wond die hij heeft komt van binnenuit.honing helpt wel
voor oppervlakkige wonden maar niet voor deze.de wonden 

Honing is leuk en helpt ook best, maar je zal, denk ik, bij dit soort gevallen er niet ver mee komen. Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande quotes.

kevin

Citaat van: Pamela op december 26, 2007, 08:31:48 AM

Ja, je kunt hem 2x per dag baden in een bakje met opgelost zout. Verder een eetlepel opgelost zout in het aquarium. Dit laatste heeft een dierenarts aangeraden.
Als de wond heel erg groot is kun je ook zout op de wond strooien. Even in laten trekken en afspoelen, 2x per dag. Dit klinkt cru, en het is echt niet leuk om te doen, maar ik heb op deze manier wel een keer een salamander gered die een grote open wond aan zijn bek had.
Succes ermee,
Pamela

Voor hoeveel dagen heb je dat gedaan Pamela.
Ben hier wel geinterreseerd in. Want sommige dieren worden vaak verkocht met bekwonden. En haak ik vaak af als ik het mede hierdoor kan oplossen kan ik er nog wel voor kiezen om ze dan toch te nemen.