Beginnersvragen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Het beste kun je natuurlijk lid worden van de salamandervereniging. Dit kost maar een schijntje (15 euro per jaar) en je kan je direct aanmelden via deze site. Door lid te zijn van de salamandervereniging kom je in contact met serieuze kwekers, en kun je vele malen makkelijker aan nakweek soorten komen. Vaak ook veel goedkoper, vrij van ziektes, je krijgt 4 keer per jaar een nieuwsbrief met interessante artikelen en kweekverslagen en ga zo maar door...lid worden is dus een verstandige, kleine investering voor de liefhebber!

Reptici

Bedankt voor je antwoord.

Tegen de tijd dat ik ook echt daadwerkelijk een koppeltje salamanders aan ga schaffen, zal ik zeker lid worden!
Bedankt!

Pamela

.

1. Ik zit te denken om eventueel met Cynops orientalis te beginnen. Wat zijn de minimale afmetingen van de bak, die deze soort nodig heeft?

2. Is er naast de Cynops orientalis nog een andere (kleine) soort die jullie mij aanraden?
Zo ja, wat voor bak hebben zij nodig? (afmetingen en aqua/land) quote

Misschien handig om te bedenken wat voor temperaturen je te bieden hebt. En wil je een water of landbak?  Marmers bijvoorbeeld hebben 's winters echt de koude nodig. Marmoratus is echt geen beginnerssalamander. Cynops orientalis kun je het hele jaar binnen houden en aquatiel. Probeer dan wel nakweek te kopen omdat wildvang meestal ziektes in zich hebben.
Succes met je keuze