Miskraam bij Salamandra algira tingitana

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

Ziet er heel goed Jari. Ook vrij snel gedaan met het opkweken.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Citaat van: naeff002 op april 15, 2013, 05:29:22 PM
Ziet er heel goed Jari. Ook vrij snel gedaan met het opkweken.

Ging inderdaad heel snel, maar het was gelukkig ook deels doordat mijn vader goed voor de larfjes en de rest van de dieren had gezorgd toen ik voor een maand op stage was.

Het geluk lijkt maar niet op te kunnen want heb zojuist mijn Salamandra algira algira allebij buiten rond zien kruipen en ze zien er perfect uit. Zag ook nog in de andere bak mijn enigste Salamandra algira tingitana volwassene rondkruipen die goed uit de winterslaap is gekomen  ;D ;D

Nu komt helemaal de kers op het toetje, en dat is dat het eerste larfje het land op is gekropen net! Heb het dier meteen apart gezet in een krekelbakje met vochtig keukenpapier en vochtig mos voor vannacht zodat die niet kan verdrinken :D

joost.v.wijk

Die ziet er geweldig uit! Mooi diertje :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Het aantal dat op het land zit staat nu op 3 van de 9  :)

Rayliberty

Mooi Jari dat het met de larven toch nog zo goed is gegaan.
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

Jari B

#37
Citaat van: Rayliberty op april 17, 2013, 08:46:52 PM
Mooi Jari dat het met de larven toch nog zo goed is gegaan.

Jazeker, kan toch niet iedereen zeggen dat de larven letterlijk in zijn/haar hand en op het land worden geboren als halve embryo's en dat de helft in leven is gebleven. Alles heeft heel erg mee gezeten, en ook al is het vrouwtje overleden leeft haar nageslacht nog voort met veel genetische diversiteit.  :)

Niels D

Ze lijken zo zwak die salamandertjes, maar soms verbazen ze je met hun overlevingskracht.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Vandaag is de laatste van de 9 het land op gegaan, gelukkig is dat vrij snel achter elkaar gebeurd. Ik heb ze nu in 1 kleine faunabox totdat ze goed eten en dan gaan ze een klein terrarium in. Vanavond ga ik ze allemaal in een krekelbakje doen en ze kleine regenwormpjes voeren. Deze methode bleek voor mij in het verleden meerdere keren erg succesvol en ik hoop dat het nu ook weer een goed succes word om ze zo bij te voeren.


naeff002

Citaat van: Jari B op april 22, 2013, 10:17:22 AM
Vandaag is de laatste van de 9 het land op gegaan, gelukkig is dat vrij snel achter elkaar gebeurd. Ik heb ze nu in 1 kleine faunabox totdat ze goed eten en dan gaan ze een klein terrarium in. Vanavond ga ik ze allemaal in een krekelbakje doen en ze kleine regenwormpjes voeren. Deze methode bleek voor mij in het verleden meerdere keren erg succesvol en ik hoop dat het nu ook weer een goed succes word om ze zo bij te voeren.

Ga je ze allemaal in een apart bakje zetten?

Succes met het opkweken van ze.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Citaat van: naeff002 op april 22, 2013, 10:53:18 PM
Citaat van: Jari B op april 22, 2013, 10:17:22 AM
Vandaag is de laatste van de 9 het land op gegaan, gelukkig is dat vrij snel achter elkaar gebeurd. Ik heb ze nu in 1 kleine faunabox totdat ze goed eten en dan gaan ze een klein terrarium in. Vanavond ga ik ze allemaal in een krekelbakje doen en ze kleine regenwormpjes voeren. Deze methode bleek voor mij in het verleden meerdere keren erg succesvol en ik hoop dat het nu ook weer een goed succes word om ze zo bij te voeren.

Ga je ze allemaal in een apart bakje zetten?

Succes met het opkweken van ze.


Ik zet ze niet allemaal in een apart bakje, heb ze nu als een groep in een faunabox, maar bij het voeren zet ik ze per 4-5 in zo'n krekelbakje. Het duurt even voordat ze ereaan gewend zijn en het kost nu ook best wel wat tijd omdat ze de eerste 2x dat ik het heb geprobeerd nog niet eten. Maar als het over een week of 2 eindelijk werkt dan krijg je ze allemaal aan het eten binnen 5 minuten  ;)

Jari B

#43
Dit zijn wat nieuwe foto's van de 9 kleintjes, ze zijn nu allemaal iets meer dan 5 cm groot. Ze lijken al goed te eten van de geknipte regenwormen.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis