Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Blacklist

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

capra hircus

Hallo,

ik had een ideetje voor het forum.

Misschien is het een goed idee om een blacklist te plaatsen waarop amfibie verkopende zaken staan die niet betrouwbaar, dier onvriendelijk zijn of wildvang aanbieden. En dat we een lijst neerzetten met goede dierenwinkels: zaken die nakwkeek aanbieden, er een beetje verstand van hebben en de dieren in acceptabele omstandigheden huisvestigen.

Zo kan iedereen zien welke zaken aangeraden en afgeraden worden.

Laat maar weten als er nog meer animo is voor dit idee, ik heb zelf wel al 2 zaken in gedachten welke ik wel wil noteren.

rob

Nou, we willen het promoten van dierenwinkels helemaal niet stimuleren op het forum. Daarom dus ook geen positief/negatieflijst.

Wat betreft winkels die wildvang aanbieden; je hebt het hier over 99% van de dierenwinkels die amfibieƫn aanbieden. Daarom wordt aankoop via hobbykwekers of semi-professionele kwekers gepromoot.

Als er grote kwekers zijn binnen ons Forum (je kon er laatst nog een voorbeeldfoto van zien met marmers en vittatus) en grote semi professionele kwekers in het buitenland, waarom dan het stimuleren van verkoop via winkels die amfibieƫn meestal als bijhandel hebben?

capra hircus

Goed punt,

Maar je hebt overal in het land dierenwinkels, maar niet overal kwekers, ik ken bijvoorbeeld niemand in mijn omgeving die ook met salamanders kweekt.

Roy van Grunsven

Blacklist: Dierenwinkels

whitelist: kwekers

Zo klaar. Misschien zijn er geen kwekers heel dicht bij maar er is altijd wel wat te vinden en het is zeker de moeite waard.

rob

Ik ga zometeen een thread maken over een buitenlandse kweker die de dieren per post verzonden heeft (legaal!) Dit bewijst dat afstand geen bezwaar hoeft te zijn

capra hircus

Ok, duidelijk.

Weg met het idee :).

Nou, dat zou mooi zijn als de dieren goed verzonden kunnen worden, ik ben benieuwd.