Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Bizar

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Vandaag was het weer eens grote schoonmaak bij de Bombina's en wat zag ik in het watergedeelte? Een volgens mij volwassen garnaal en geen vuurgarnaal die ik kweek. Had ook nooit garnalen bij m'n padden gestoken. Planten zijn ook al altijd dezelfde. Iemand idee hoe dit komt?







En iemand idee welke soort, vind het wel een mooie.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Kan best een vuurgarnaal wezen hoor. Niet alle zijn altijd helder rood. Ik heb nakweek in de meest uiteenlopende tinten, van doorzichtig tot diep rood. Dat ie nu in een andere bak zit, is misschien gekomen door verhuizen van planten o.i.d.?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Nou neeh, de vuurgarnalen kweek ik op dit moment bij m'n pa en heb er nog geen verplaatst of planten verplaatst.
Enige wat ik kan bedenken is dat er zoveel maanden geleden bij het kopen van de planten een jonkie moet bijgezeten hebben. Maar hoe die dan nog nooit is verdwenen met het verversen.

Ook is die pak groter dan volwassen vuurgarnaal.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Ik heb nu twee soorten Caridina's zitten, waarvan er één erg lijkt op die van jouw foto. Dit is ook een soort vuurgarnaal, maar ik weet niet welke. Deze planten zich overigens voort in mijn salamanderbakken, dus daar ben ik blij mee. Hier zitten ze nu overal.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Heb de garnaal er gewoon terug bijgezet, steek er later misschien nog wel wat bij. M'n javamoss groeit nog niet goed genoeg om het in andere bakken te kunnen zetten.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl