Inrichting bakken voor T. marmoratus en T. carnifex.

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StevenZ

In dit topic ga ik bijhouden hoe ik de aquariums voor de Triturus marmoratus en de Triturus carnifex inricht. Om te beginnen een foto van de stelling, de bakken zijn beide 70*40*30 (L*B*H).

groeten Steven

(Edit: foto vergroot)

joost.v.wijk

Pas op dat je platen niet doorzakken. Deze zijn namelijk niet verstevigd (met name de langste zijdes).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: joost.v.wijk op december 28, 2012, 09:04:01 PM
Pas op dat je platen niet doorzakken. Deze zijn namelijk niet verstevigd (met name de langste zijdes).

Garfield 188: Bij de Gamma heb je voor 25 euro een hele mooie stelling die je bakken heel goed kunnen onder steunen ;)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Thibaut Vds

Ik ben alleszinds heel benieuwd hoe de bakken er uiteindelijk gaan uitzien.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

StevenZ

Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb vandaag een nieuwe stelling gehaald, mijn vader stelde eerst ook al voor een nieuwe steling te kopen, maar ik dacht dat die oude stelling wel sterk genoeg was. Op aanraden van jullie dus toch maar voor een nieuwe gegaan. Op deze stelling kan ik ook mooi mijn Hypselotriton orientalis bak kwijt. Ik heb de aquaria trouwens van Harry overgenomen, met voerstrook en anti-ontsnappingsstrook inclusief, wel zo handig.

ps: @ANDRÉ-ARTHUR ze hebben inderdaad hele mooie stellingen voor 25 euro bij de Gamma  ;), bedankt voor de tip.

groeten Steven


joost.v.wijk

Die stellingen zijn inderdaad een stuk degelijker. ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Zijn idd ideaal. Ik heb er 4 staan. Ben benieuwd naar de inrichting.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Hier de eerste foto's van de T. carnifex bak. Op het kleine landgedeelte komt penningkruid of chinese klimop er komt ook nog een stuk kurkschors in zodat ze ook helemaal droog kunnen zitten.

Hoe groot moet het landgedeelte zijn voor de T. marmoratus?

groeten Steven

Niels D

Ziet r goed uit. Penningkruid is n goede optie en deze kan je ook als waterplant gebruiken. Ik gooi marmoratus in n landbak, maar ik  wil ook n aquarium met n groot landdeel maken. Zat te denken aan 20 bij 30.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Marmoratus kan ook half land, half water met een glazen afscheiding, zoals harry dat heeft.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

stijnzeger

Ik vind half half een beetje veel land, maar een flink stsuk hebben ze wel nodig.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

StevenZ

Bedankt voor de reacties.
@kevinvdijk ik vind een glazen afscheiding niet zo mooi, dus ik denk dat ik voor stenen ga.

Ik had nog een vraagje; hoe hebben jullie de verlichting gedaan?

groeten Steven

joost.v.wijk

Met een lamp... ::) :D

Als je een dikke houten lat aan de onderkant van de plaat lijmt, kun je daar je verlichting (TL, T5, spaarlampen etc.) aan vastschroeven.

Voorbeeld kuin je zien in dit topic:
http://www.salamanders.nl/forum/terrarium-en-inrichting/nieuwe-hobby-ruimte/30/


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StevenZ

Bedankt voor je reactie Joost, maar mijn vader was al iets anders tegengekomen.

Hier weer een foto-update, van boven naar beneden:
1. De toekomstige T. carnifex bak, ik wil er nog iets meer schuilplaatsen in creëren.
De planten die ik gebruikt heb zijn: vallisneria, waterpest, penningkruid en javamos.
2. De verlichting boven de bak, de glazen plaatjes zijn er op gelijmd omdat de lampen net te klein waren voor het aquariumglas.
3. De toekomstige T. marmoratus bak.

Groeten Steven.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis