Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Voel me erg schuldig...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angie

het is zaterdagochtend, we verschonen het aquarium van de baby salamandertjes. ik weet niet hoe, maar er was er eentje op de grond gevallen. ik weet niet wie of wat, mijn moeder, ik of de bureaustoel, maar iets is erop gekomen... ik keek naar de grond, en zag daar een salamandertje liggen. het was echt 'zwaargewond' het velletje lag er half af, zijn staartje was weg, zijn pootje strak tegen zijn lijfje aangedrukt... en het ergste; hij kon alleen nog maar zijn hoofdje bewegen... voorzichtig tilde ik hem op. ik wist gewoon dat het nooit meer goed zou komen, dat arme beestje leed alleen maar... toen besloot ik hem te... hoe noem je dat... in te laten slapen. ik liep de trap af met het beestje in mijn handen, ik ben naar buiten gestapt in de regen, en dacht aan wat er in een topic stond. ik vroeg mijn moeder om een steen, hij was niet helemaal glad maar... ik pakte de zware steen in mijn handen. met tranen in mijn ogen sloeg ik op het salamandertje. het keek me aan. nog een klap, nog een en nog een... ik zette huilend de steen op de grond neer, en ben naar binnen gestormd.

ik voel me zó schuldig... ik durf geen salamander meer aan te kijken...
vaarwel lief kleintje. ik vind het vreselijk dat je maar 4 maanden te leven had...
nu durf ik geen salamandertje meer aan te kijken...

Thibaut Vds

Het is altijd jammer als je het zo moet doen, maar het is beter voor het dier natuurlijk.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

angie

ja... maar het zag er zo zielig uit... :'(

Niels D

Je hebt gewoon het juiste gedaan. Helaas is dit tegelijkertijd de vervelendste oplossing. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Kan me voorstellen dat dat zeer onplezant is,
maar je hebt inderdaad het juiste gedaan.

Sterkte..

angie

bedankt! ik was ook van plan om voor dierenarts te gaan studeren. maar wordt nu in 2013 twaalf...

joost.v.wijk

Dit is inderdaad een vervelende klus, maar wel goed dat je het hebt aangedurfd. Zo is het diertje het snelste uit z'n lijden verlost.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

ik weet precies wat je bedoeld. Gelukkig heb ik het zelf nooit bij salamanders hoeven doen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Ik zou me niet al te schuldig voelen. Je moet er juist trots op zijn dat je hem op deze manier kon helpen, en dat je het zo kon oplossen. Niet iedereen kan dat en je hebt juist gehandeld :)