Lissotriton vulgaris gevonden in de tuin

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

een albino vulgaris gevonden onder een steen in mijn oom zijn tuin ;D






Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Joey Immers

Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

Is dat nou een leucist of een albino? in ieder geval een mooi diertje.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Patrick dk

Is dat nou een albino ? (rode ogen, als ik het goed zie )
C orientalis

bouffonne

ik heb ze ook wel eens inde tuin zitten maar deze kleur heb ik hier bij mij nog nooit gezien.
Ik vind het echt een mooi dier :D :D :D

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

ANDRÉ-ARTHUR

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Steven DC

Kevin kan je even verklaren waarom je dit een flavist noemt? Ik ken de kenmerken niet om een onderscheid te maken tussen flavist en albino... ik zou denken dat dit een albino is.

naeff002

#8
Albino heeft rode ogen en dat lijkt ook op deze foto's maar hij heeft zwarte ogen. Witte dieren met zwarte ogen zijn flavist

Even een aanpassing bij nader bekijken heeft hij wel rode ogen en is dus albino. Ligt dus niet aan de foto
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus


StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

Een quote van iemand die kweekt met merels in verschillende kleurvormen over of het een flavist is of een albino

CiteerHet probleem is dat er in deze wat verschil in inzicht bestaat tussen vogelmensen en amfibiëenliefhebbers. Bij de laatste wordt een roodogig dier vaak gelijk een albino genoemd.
Bij vogelkwekers is het bekend dat er ook lichtgekleurde roodogige dieren bestaan die geen albino zijn. Zulke dieren met restpigment in huid, haar en ogen en die vaak geelachtig van kleur zijn worden dan satinet of flavistisch genoemd. Ze vererven meestal geslachtsgebonden recessief itt. albino's die autosomaal recessief vererven.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

Bedoel je met dat restpiment dan zwart pigment? Zo ver mij bekend is, is albinisme ( amelanisme) enkel het ontbreken van het zwarte pigment (Melanine) waardoor ook het zwart in de ogen verdwijnt. Verder heeft naar mijn weten amelanisme geen effect op andere onderliggende kleuren als geel en rood. Dieren die dus ook het gele pigment dragen kunnen daardoor een gelige teint krijgen. Die laatste zin van jou is chinees voor mij waardoor de definitie van flavisme nog steeds een raadsel is :)

Niels D

Gaaf dier. Één van de mensen waarmee ik veldwerk verricht zegt er al meerdere te zijn tegengekomen in een ander gebied waar hij ook werkt. Hier wil ik graag een keer mee naar toe, want zo'n beesie wil ik ook graag tegenkomen. Ik heb nu al diverse malen van in het wild voorkomende L.vulgaris met pigmentafwijkingen gehoord, dus het schijnt dat deze dieren alsnog succesvol kunnen zijn. Wel heel erg gaaf om er één in je achtertuin tegen te komen uiteraard.  :-*
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Inderdaad zeer mooi diertje.
Tot nu toe kreeg ik enkel 10 tallen kikkers en padden in mijn tuin :p
Nog geen geluk met salamanders.