Anaxyrus punctatus in de hobby?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Ik kan er maar weinig over vinden, maar wordt deze soort wel gehouden?: Anaxyrus punctatus (Was voorheen Bufo puntatus).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik heb ze weleens gezien, volgens mij op de site van reptilia Scheveningen. Ik ben ze nog nooit in de hobby tegengekomen en ik heb er nog nooit iets over gehoord. Op gifkikkerportaal en dendroboard vind je iig nagenoeg niets. Ze komen uit dezelfde regionen als onze S.couchii en hebben een enigszins vergelijkbare levensstijl. Mochten ze in gevangenschap ook op elkaar lijken, dan kun je jezelf erop voorbereiden dat je ze zelden ziet, nog minder dan opacum.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Ik heb ze gehad en verkocht aan een duitser, vergelijkbaar met A.debilis qua onderhoud en gedrag...zien er ook hetzelfde uit los van de kleur. Mooi zijn ze niet echt tenzij je een topbeestje kan te pakken krijgen (met veel rood) zoals de meeste foto's op het internet.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Ik krijg er binnenkort een groepje van, met vindplaats. Ik hoef ze niet te houden, maar misschien is er iemand geïnteresseerd.
Hoe ze eruit zien weet ik nog niet, maar ik zal gelijk foto's plaatsen als ik ze heb.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis