Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



RAADSEL

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ik heb iets heel vreemds in mijn schuur. Sinds een week gebeuren er rare dingen in mijn schuur. zoals: in een nacht een helebak net gekochte tubifex zomaar leeg, terwijl er geen dieren in de bak zaten. Ik bewaar mijn tubifex onder een uitstromende pomp. Het zit ook niet in de pomp en het is al 2x met een grotte voorraad net gekocht gebeurd. Al mijn bakken hebben een overstekende rand van 3cm. Toen maar de tubifex gezet in een bak met 1 jonge 7cm axo gezet. Volgende ochtend, axo en tubifex weg. En ook is er met alle papierstes waarop rode mug ligt gesleept. Als het een dier zou zijn, zou dat dier er niet meer uit kunnen. Volgende nacht deuren en ramen goed dichtgedaan, want ik dacht aan een kat. Maar weer is er nu gesleept met de voerballen op het landgedeelte van mijn marmerbak. Hoogste bak. Ik zie ook geen vogel in mijn schuur. Ik krijg dus nachtelijk bezoek in mijn schuur, maar kan niet achterhalen waarvan en snap niet dat als het een dier is dat dit zomaar weer uit de bak kan. Het dier moet houden van rode mug, tubifex en een 7cm witte axo

iemand een idee?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Thibaut Vds

Geen idee, maar misschien is het het waard een camera te plaatsen of eens een stake-out te houden  ;D

Klinkt wel erg bizar.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Hein


Harry,
??? ::) ::)
Wat een vreemd verhaal?, er moet haast wel een apart dier daar bij jou zitten.



Hein

Niels D

Je zou haast denken dat er een aquariaan bij je in de buurt woont die zijn handen niet thuis kan houden. Heel apart. Ik weet wel dat marters door extreem kleine gaten kunnen kruipen, maar die optie lijkt me toch sterk.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

stijnzeger

Ik zou denken iets van een steenmarter?
Of slaat dat nergens op?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Harry

gelukkig heeft het dier alleen een kleine axo meegenomen en zijn al mijn dieren nog compleet, maar ik begin hem wel te knijpen en ben nu zeer alert. Ik ga een muizenval plaatsen denk ik.
Alleen welk dier kan er weer uit zo'n bak met overstekende randen en zo hoog klimmen. Ik dacht ook aan een marter of iets dergelijks.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Thibaut Vds

Maar wat moet een marter met die tubifex? Of de Rode muggenlarven.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Mischien een wezeltje
Is een van de kleinste marterachtige.
Kunnen zich verstoppen in heel smalle spleten hout of steen.
Strooi wat bakpoeder rond de bakken of waar je de tubifex het staan.
Kun je misschien een pootafdruk vinden.
Muis lijkt mij sterk is eigenlijk geen vleeseter en je zou het moeten zien aan de uitwerpselen die r dan gegarandeerd ergens moeten liggen.

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op september 09, 2012, 05:12:26 PM
Maar wat moet een marter met die tubifex? Of de Rode muggenlarven.
marters zijn puur vlees en ook vis eters.
Hij/zij zal wel flinke honger hebben.

Gerrit Krips

Lijkt me meer de werkwijze van een rat.

Jeroen.S

Tijd voor een diervriendelijke val Harry. ;) Je wilt niet de walnootrat van de buurman tussen de klem. :)

bouffonne

Citaat van: Gerrit Krips op september 09, 2012, 06:18:52 PM
Lijkt me meer de werkwijze van een rat.

Een rat lijkt mij toch sterk.
ratten zijn heel slordige eters
Ze knagen/vreten aan voer, maar eten het vaak niet helemaal op en laten vaak veel rommel achter.
Dan had Harry toch iets van de tubifex en/of axolotl terug moeten vinden.

Niels D

Citaat van: Jeroen Spobeck op september 09, 2012, 06:35:59 PM
Je wilt niet de walnootrat van de buurman tussen de klem. :)

Dan moet hij z'n rat bijhouden....
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jeroen.S

Citaat van: Niels D op september 09, 2012, 07:27:38 PM
Citaat van: Jeroen Spobeck op september 09, 2012, 06:35:59 PM
Je wilt niet de walnootrat van de buurman tussen de klem. :)

Dan moet hij z'n rat bijhouden....

Je hebt gelijk Niels, Er zijn toch al genoeg walnootratten op de wereld. :D

Harry

vanochtend de hele voerbal uit de marmerbak verdwenen en gisteren gecontroleerd op aanwezigheid van een vleermuis maar niets gevonden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan