Nieuwe aanwinsten: Bombina orientalis...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Vandaag vanuit Hamm meegenomen:

Bombina orientalis blauw, en heterozygoot voor blauw. Het zijn nog jonge dieren, en ze moeten nog iets verder doorkleuren.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Prachtig. Ik zag vandaag in de Zoo van Antwerpen pikzwarte vuurbuiken, die had ik ook nog niet eerder gezien, maar deze zijn toch mooier  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

013


Niels D

Super dat je ze hebt. Ik had ze al een keer op internet gezien. Van zwarte orientalis heb ik overigens nog niet gehoord. Benieuwd waar je die zou kunnen krijgen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Thibaut Vds op september 08, 2012, 07:08:41 PM
Prachtig. Ik zag vandaag in de Zoo van Antwerpen pikzwarte vuurbuiken, die had ik ook nog niet eerder gezien, maar deze zijn toch mooier  ;D

Als ze zwart zijn is dit meestal niet goed. Ze kunnen van kleurintensiteit veranderen, door stress bijvoorbeeld. Bruine dieren kunnen dan ook echt zwart lijken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

mooie kleur hebben die Bombina's toch ;D ;D ;D

Thibaut Vds

Citaat van: joost.v.wijk op september 08, 2012, 07:14:07 PM
Citaat van: Thibaut Vds op september 08, 2012, 07:08:41 PM
Prachtig. Ik zag vandaag in de Zoo van Antwerpen pikzwarte vuurbuiken, die had ik ook nog niet eerder gezien, maar deze zijn toch mooier  ;D

Als ze zwart zijn is dit meestal niet goed. Ze kunnen van kleurintensiteit veranderen, door stress bijvoorbeeld. Bruine dieren kunnen dan ook echt zwart lijken.

Leek toch echt zwart, maar mijn ogen hebben me vaker bedrogen  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ja dat horen wij hier ook heel graag ;D ;D ;D

TheJippes

Mooie dieren!! :) Ik vond de kleur al zo appart :P

joost.v.wijk

In hun nieuwe bakje. Wat zijn ze toch mooi he, op die groene achtergrond  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne


Thibaut Vds

Citaat van: joost.v.wijk op september 09, 2012, 01:04:18 PM
Citaat van: Thibaut Vds op september 09, 2012, 12:28:10 PM
Prachtig, welk mos gebruik je eigenlijk.

Javamos.

Ah zie het nu ik wat beter kijk, wist niet dat je dat ook in plukken bovenwater kon leggen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl