Binnenfilter én een luchtpomp?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dominick

Ik ben aan het kopen geslagen, maar ik begin een beetje te vermoeden dat ik overhaast te werk ben gegaan..

Mijn bedoeling is om twee axolotls (Ambystoma mexicanum) te houden, en daarvoor heb ik een aquarium gekocht van 80x30x35, hiervoor heb ik ook een binnenfilter gekocht een JBL CristalProfi i100.
Omdat ik mijn boodschappenlijstje voor het aquarium heb gehaald uit een bibliotheek boek over een aquariumhouden (met vissen), heb ik ook een luchtpomp gekocht. Dit stond namelijk ook in de lijst.
Ik heb een airfizz 100 (100l/h) gekocht.
Maar nu met wat verder te neuzen op het forum, kom ik eigenlijk bijna alleen maar luchtpompen tegen in buitenvijvers...

Nu is mijn vraag: ik heb een binnenfilter, moet ik dan ook nog een luchtpomp aan het aquarium hangen?
(Ik zal ook nog even vermelden dat het de bedoeling is dat er echte planten in komen, en dus geen plastieken.)

Niels D

Hier hebben we enkel een binnenfilter, die we voornamelijk gebruiken voor de circulatie. In het begin zul je de filter echter wat vaker moeten vervangen, daar de bak nog niet in balans is. Een luchtpomp is iig geen vereiste.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dominick

Oké, bedankt voor het antwoord! Dan laat ik de luchtpomp er ook uit. Ik had gelezen dat als er te veel zuurstof in het water zit, dat de axolotls hun kieuwen dan de neiging hebben om te reduceren en dat wil ik precies toch ook niet... Dus dan maar beter zonder!  ;D

(Jammer van het geld dat ik er dan aan uit heb gegeven, maar het zij zo.)

MartinS

Inderdaad als je genoeg planten heb zorgen die voor het zuurstof in je water en heb je dus geen luchtpompje nodig. Zo te zien ben je serieus gestart  :)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Dominick

Echt begonnen, het is te zeggen. Het aquarium staat, er zit water in en er hangt een binnenfilter aan. Meer valt er nu nog niet echt te doen...  :P
Ik heb plantjes bestelt via aquarium-planten, maar je moest betalen via overschrijving (beetje primitief vind ik) en dat duurt een aantal dagen en dan zal het nog wel even duren vooraleer ze hier aangekomen zijn.

Ik ben al wel op een probleem gestoten met de temperatuur. Er hangt nu zo'n stripje tegen het aquarium, en dat geeft 23°C aan, wat dus veel te hoog is. Ik maak me daar dus wel een beetje zorgen om, hoe ik die (permanent) voldoende naar beneden ga krijgen. Het stripje hangt eigenlijk ook wel vlak bij de filter, eigenlijk er tegen (aan de andere kant van het glas dan), ik hoop dat die wat warmte afgeeft en het in realiteit wat frisser is in het aquarium.

Niels D

Citaat van: Dominick op september 03, 2012, 04:05:04 PM
te veel zuurstof



De mate "te veel" geldt enkel voor het esthetisch aspect, want de dieren hebben absoluut geen last van zuurstofrijk water. Grote kieuwen zijn idd mooier, maar ze leveren de axolotls geen voordelen op.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl