Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Pleurodeles nebulsus (close up )

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Wallays

Hier enkele beelden van deze toch wel elegante neef van onze Spaanse ribbensalamander



Andere shots op http://www.livingunderworld.org/photos/showgallery.php?cat=500&ppuser=8

jemull

Beste Henk,

Wat een super mooie duidelijke foto's.
Met wat voor toestel heb je deze gemaakt?

Groetjes, Jeffrey

Henk Wallays

Zoals altijd zijn de beelden gemaakt met de minolta 5D met daarop een lichtsterke macro lens (50 mm ,2.8)

jemull

#3
Ik denk dat zon toestel als jij hebt niet echt betaalbaar is voor een jongen van 19 jaar zoals ik, wat voor toestel raad je dan bijvoorbeeld voor mij aan, om toch mooie duidelijke foto's te maken ?

In ieder geval dikke complimenten voor deze prachtige foto's.
Ook de foto's op www.livingunderworld.org die jij hebt gemaakt zien er heel mooi uit.
Ik was wel ff bezig, wat een aantal aan foto's waren het ;)

Henk Wallays

Hoi Jeffrey, er is ook een reden waarom je iets meer betaalt hé. Ik denk dat je ook met andere toestellen (bvb. goede bridge toestellen) leuke opnames kunt neerzetten, maar aan de andere kan moet je ook realistisch zijn : als je men een gewoon toestel dergelijke zkaen zou neerzetten zouden de dslr's ook niet echt goed meer verkopen vrees ik  ;D

Ik heb vroeger ook leuke beelden gemaakt met de minolta A2 of A200. Als je ide ergens 2de hands kan vinden (toch ook snel 350 EUR) dan heb je ook meteen een goed toestel. Nu ook andere fotomerken hebben dergelijke bridges uit , alleen heeft de Minolta A2 /A200 een macro op 200 mm en die is hiervoor wel handig. Je blijft wat je ook koopt m.i. toch wel best bij een echt foto merk . Van die goedkopen Aziatische assemblage toestellen daar zou ik mij niet aanwagen .

Trowuens als je op een dslr mikt is het niet de camera maar vooral de lens die belangrijk is want die hou je bij, van body verander je nu en dan wel eens (Ik heb die macro lens al meer dan 10 jaar en ze kostte destijds meer dan 800 EUR...).

Welke camera je ook gebruikt , je zal ook moeten experimenteren ... en af en toe wat vloeken op de resultaten. Maar om je te verdiepen in fotografie bestaan dan weer andere forums hé  :D

Coen Deurloo

Ook is de nieuwe Nikon D40 een mooi instap model DSLR, voor weinig geld toch een goede DSLR, met lens!

chrisvo

Wederom prachtige foto's henk, ook van je andere dieren,

is deze pleurodeles soort inmiddels voldoende in omloop?

Het lijken mij erg leuke dieren, vooral zoals Coen ze houdt lijkt het me erg leuk, ik wil op den duur stoppen met het volledig aquatiel houden van salamanders en overgaan op een oever/landbak, met de geschikte salamandersoort natuurlijk.

Groeten Christian