paddenstoel in terrarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim M.

Ik vond deze morgen een paddenstoel onder een steen in het terrarium van mijn verrucosus.
Ik heb deze meteen verwijdert en vroeg me af hoe gevaarlijk dit kan zijn voor hun.
Ze zullen er wel niet van eten, maar een paddenstoel is toch schimmel.

Ik heb het beetje aarde erond verwijderd.
Is het nodig alle grond te vervangen voor de zekerheid?
Tips om dit in het vervolg te vermijden zijn zeker ook welkom.

Was nogal verrast deze ochtend toen ik die vond.
Heb ze zelf gespaard samen met de grond om teweten te komen welke het is, ze kleurde fel geel.

joost.v.wijk

Is niet zo erg. Als het gevaarlijk was, leefde er geen enkele salamanders meer.  ;D Paddenstoelen groeien op vochtige plekken met organisch afval (vermolmd hout, rottende bladeren en takken etc), precies waar salamanders ook graag vertoeven.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik had laatst prachtige paddestoelen in de bak van de M.klappenbachi. Ze waren giftig geel van kleur. Ik heb ze er toch maar uit gehaald.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Ah ok, bedankt, dus ik moet niet per se het hele landgedeelte gaan verversen hiervoor.
Nuja ik ging toch herinrichten vandaag  ;D

groeten.

Thibaut Vds

Vergeet geen foto's te plaatsen  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl