Stelling

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Nu heb ik al eindelijk 1 bak gevonden van de juiste maat voor m'n stelling van de gamma, maar vroeg me af als die op de stelling staat. Mag die dan rechtstreeks op de standaard planken staan of leg ik er best nog een isomo plaat onder.

Haak ik de stelling best vast aan de muur, of is die stevig genoeg om los te staan. Komen 2 zware bakken op rest zijn curvers.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Ik heb geen enkele stelling verankerd aan de muur. Ze blijven prima staan. Maar ik ben ook de enige die erbij in de buurt komt. Stel dat m'n kinderen erbij zouden kunnen, had ik die stellingen zeker wel vast gezet.

Als je de zware bakken onderin zet, en lichtere bakken bovenin, scheelt dat ook een stuk. Zware bakken hoog zetten werkt een stuk instabieler.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Oké dan maar niet, want zit met zo'n steen onderaan de muur en anders mag ik die er ook afprutsen als ik hem niet schuin tegen de muur wil vasthangen.

En die isomo plaat is dat nodig of niet?
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Heb alleen de standaard planken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

isomo platen zijn niet extra nodig. Dat is iets dat je zelf moet bepalen of je het mooi vind of niet.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

MartinS

Ik gebruik ook Gamma stellingen en kan je wel aanraden deze enige houvast te geven. Ik heb dit gedaan door de stellingen aan elkaar te monteren waardoor er extra stevigheid ontstaat. Net als Joost aangeeft zou ik ingeval van bijvoorbeeld kinderen ze zeker ook in de muur vastzetten. Vanaf het tweede deel zijn ze toch minder stabiel, je trekt ze snel scheef waardoor ze kunnen wankelen. Dus wanneer hier bakken op komen te staan zou ik hierin geen risico nemen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Thibaut Vds

Oké, enige kind dat in de buurt komt ben ik  ;D. Maar heb erg nieuwschierige katten die wel eens durven rechtopstaan tegen de bakken. Dus dan maarvastzetten.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb ook een gamma-stelling waar 5 bakken in staan ik heb ze verankerd aan de muur voor de zekerheid!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Thibaut Vds

Hoe hang je ze het best vast, met een haakje (nuja een paar) of zo'n vijzen met zo'n ijzeren ring nog.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

DannyS

Ik heb ze op 4 plaatsen in de muur geschroefd met een metalen ringetje voor extra grip voor de schroeven.

Thibaut Vds

Stelling gaat nu in 2, dus staat die ook wel steviger en op de ene komen enkel curvers dus lijkt me niet dat die vast moet staan.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Ik heb ze ook niet vast staan aan de muur. Wel heb ik de stellingen die naast elkaar staan met elkaar bevestigd met tie rips.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Dus bij jou, als er 1 omvalt dan valt direct alles om
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Thibaut Vds

Citaat van: naeff002 op juli 23, 2012, 01:05:08 PM
Dus bij jou, als er 1 omvalt dan valt direct alles om

Domino day?  ;D

Zou wel erg zijn als zou gebeuren, stel u voor.

Maar hou zou het dan gebeuren dan er 1 valt, kans lijkt me toch wel klein.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl