Zeven Jaar in de Verenigde Staten: Pt. I – Texas

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs Hollanders

Hallo allemaal,

Ik ben net terug verhuist uit Houston, Texas, waar ik zeven jaar lang heb gewoond. Ik ben nu terug om op de Universiteit van Wageningen biologie te studeren. Ik ben nu ongeveer vijf jaar bezig het zoeken naar reptielen en amfibieën, maar ik heb maar minder dan drie jaar ervaring met salamanders. Ze zijn nu wel m'n favoriete herps, dus daarom zal ik hier wat foto's laten zien van de dieren die ik de laatste paar jaar heb gezien.

Deze post zal over Texas gaan, en m'n tweede post zal over de rest van de VS gaan.

's Winters is de tijd voor de salamanders van het genus Ambystoma. Er is maar een soort die rond Houston aardig wat voorkomt, de Small-mouthed Salamander.

Ambystoma texanum







Juvenielen zien er wat mooier uit.









Deze was erg mooi voor een adult.



En de enige die ik dit jaar heb gezien, een foeilelijk juveniel erg laat in het jaar (April).



De andere soorten zijn wat lastiger te scoren, maar ik heb ze op twee verschillende trips naar het noordoosten gezien.

Van de Mole Salamander dacht men van dat hij ontzettend zeldzaam was, maar die was voor dat ze het longleaf pine ecosysteem doorzochten voor deze soort.

Ambystoma talpoideum





Een larve.



De Spotted Salamander is een ontzettend mooi beest dat in het goede habitat veel te vinden is in tijdelijke poelen. Na deze soort gezien te hebben heb ik erg veel zin om hier in Nederland Salamandra te vinden!

Ambystoma maculatum







We kwamen op een plek langs een stroompje waar we hoge verwachtingen hadden. Hier zaten er twee onder een boomstam.



Rond deze volgende poel vonden we er vier of vijf. Dit gebeurt in Texas niet veel.





De laatste van dit genus dat ik in Texas heb gezien is ook mijn favoriet: de Marbled Salamander. Hoewel hij veel voorkomt, vind ik hem nog steeds prachtig.

Ambystoma opacum