Hoi, ik ben Susanne

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suus

Hallo

Sinds een week of 2 lees ik mee op dit forum, met name het axolotl-gedeelte.

Naast veel andere dieren (honden (boerboels), katten, konijnen (Vlaamse reuzen), fretten) hebben wij (mijn partner Martijn en ik) sinds 2 weken 3 axo's  ;D

Op een aquariumforum zag ik de axo's voor t eerst op een foto: onwijs leuk en fascinerend! Dus verder zoeken op dat forum en internet en ze spraken me steeds meer aan.

Om maar eens te kijken hoe makkelijk je aan zulke diertjes kunt komen een blik geworpen op marktplaats. Niet echt mijn favoriete site om aan dieren te komen, maar je treft er een breed publiek en een breder aanbod. En daar zag ik een advertentie van iemand die een kweekgroep van 5 stuks en een groep met kleinere, jongere dieren aanbood. Toen ik reageerde waren van die kweekgroep nog 2 wildkleurige 3 jarige axo's (man en vrouw) en 1 albino jonkie van 3 maanden over. Ik heb ze alle 3 genomen (zaten al in 1 bak samen) en ik moet nu al toegeven dat ik zomaar eens zwaar verslaafd aan die diertjes kan raken  ;D ;)

Ze zitten nu in een Juwel Trigon 190 liter, een kwartrond aquarium (70x110cm). Als de verbouwing van de woning verder vordert en we een betonvloer hebben (waarschijnlijk okt/nov) ipv het houten vloertje nu, komt er een 2 meter aquarium van 980 liter en hopelijk nog meer axo's erbij  ;D

Groeten Susanne

bouffonne

Hoi.
Welkom op dit forum.

Je schrijft 2 volwassen en 1 jonkie.
Let alleen op, grote axo's willen ook kleine axo's op eten.
Als ik jouw was zou ik de jongste even apart zetten tot dat hij groter is.
je zegt dat ze alle drie samen hebben gezeten, maar kan ook zijn dat die jonge er pas is bij gezet.
heb al een aantal keren gelezen dat dan toch een kleinere axo door de grotere axo is op gepeuzeld.
Als je later een nog grotere bak hebt kun je natuurlijk er meer in doen, maar ik zou niet meer als 5 stuks nemen,
Hoe groter de bak hoe groter ze worden.
Veel plezier met je nieuwe hobbie.

Suus

Hoi en bedankt voor je info!
De twee grotere zijn ca 18cm, en t 'jonkie' 8-10cm. Ik ging er van uit dat deze dan al te groot was om opgegeten te worden. Ze talen er verder ook niet naar, laten mekaar gewoon met rust, ook tijdens t eten.
Ik heb nog een aquarium op zolder staan (60x30cm), daar zou die kleine eventueel in kunnen als t toch niet gaat.
Lijkt me fantastisch om te zien hoe groot ze gaan worden in t toekomstige aquarium  :D  Ik spreek van van een 'kudde axolotl's' die ik dan wil gaan houden, maar bedoel dan een stuk of 4-5  ;)  In gedachten heb ik t al helemaal ingericht en zie ik ze al zwemmen  ;D

bouffonne

het kan inderdaad zijn dat het samen verder goed gaat, maar ik heb in het verleden ook al genoeg verhalen gehoord dat de kleinste axo van de een op de andere dag verdwenen was, terwijl die dan toch al een ruime tijd samen had gezeten met grotere axo's

Suus

Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn, maar dit zijn mijn nieuwe aanwinsten:


Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

MartinS

Welkom Susanne, dat zijn mooie Axo's  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Suus

Bedankt allemaal!
Ik weet nog niet wat mooie en geen mooie axo's zijn qua lichaamsbouw en kleur, maar ik vind mijn 3tal gewoon onwijs gaaf en fascinerend ;D

MartinS

Citaat van: Suus op juli 05, 2012, 06:39:54 PM
Ik weet nog niet wat mooie en geen mooie axo's zijn qua lichaamsbouw en kleur

Ik ook niet, maar vind ze wel mooi  ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

angie

ze zijn echt schattig! ik heb er zelf ook 3 alleen dan precies andersom(2 witte en een wildkleur)

Niels D

Welkom! Gaaf dat je boerboels hebt. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in dat ras, maar zolang we nog katten hebben nemen we geen hond. Mooi dat de axo's je zo bevallen. Het zijn echt leuke en actieve beesten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl