Lijm in aquarium

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spider

Tje wat een domper zeg :'(. Sterkte en veel geduld  ;)maar toegewenst dan.

Groetjes van Annette

capra hircus

Vandaag heb ik het uitgeharde landgedeelte in het aquarium geplaatst en het pompje en stroompje getest. Het resultaat is bevredigend. Nu ga ik door middel van dagelijkse waterverversingen in het aquarium de gifstoffen zoveel mogelijk verdunnen, tenminste als er wel gifstoffen in zitten. Maar ja, liever zo min mogelijk risico nemen he.

Na het weekje dat de stoffen eruit zijn gefilterd doe ik de bodembedekking, de planten en het mos er in. Vervolgens stop ik er 2 juveniele ribbensalamanders bij en zal ik foto's maken van het geheel.

Binnen 2 weken staat mijn verslag op de site, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Coen Deurloo

Klinkt goed, ik ben benieuwd!

rob

om gifstoffen uit het water te krijgen kun je veel beter het water volledig vervangen. ALs je het telkens verdunt (partiƫle waterverversing) ben je lang bezig voordat je de gifstoffen eruit hebt.

capra hircus

ok, dan zal ik het water elke dag volledig vervangen. Bedankt voor de tip.

rob

als je het volledig vervangt hoeft je het niet elke dag te vervangen, 1 of 2 keer volstaat dan als je het mij vraagt

capra hircus

Tegellijm is natuurlijk geen product dat ontworpen is om in aquaria te gebruiken, het is ook niet wetenschapplijk getest in aquaria. Daarom denk ik dat je het water beter te vaak kan verversen dan dat je risico neemt.

Citaat van: Jasper Leering op oktober 31, 2007, 10:17:13 PM
... Nu ga ik door middel van dagelijkse waterverversingen in het aquarium de gifstoffen zoveel mogelijk verdunnen, tenminste als er wel gifstoffen in zitten. Maar ja, liever zo min mogelijk risico nemen he.

Met waterverversingen bedoelde ik oo kruim 3/4 van het water eruit, niet kleine porties.