Mijn zoektocht naar koperen axolotls. Help.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morrison

Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar koperen axolotls. Man en vrouw. Alleen volgens mij zoek ik steeds verkeerd.
De vraag: Waar moet ik kijken?
Ik hoor men vaak zeggen dat ze ze uit Duitsland halen, maar dan nog weet ik niet waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt.


ExoticPalace


Je zal de Duitse forums af moeten zoeken..
Onze ervaring is dat als men weet waar je ze kan kopen, het nog niet altijd ''wil'' vertellen.. Ik kan je echter alleen dit advies geven, of wat hobbykwekers aanschrijven: wellicht is er iemand die je verder kan/wil helpen.

Morrison

Hobbykwekers, daar heb ik overigens ook wel interesse in. Ik weet namelijk nooit waar je ze echt kan vinden.

Igneel Bob Foley

Ik weet niet of je nog opzoek bent naar koper kleurige, maar ik kwam toevallig in een ander topic deze link tegen:
http://www.theaxolotl.net/

in het oorspronkelijke topic werd hier verwezen naar de verschillende soort die op die website staan en ik was dus even koekeloeren maar ik zag tot mijn verbazing dat ze vrouwlijke axo's verkopen in koperkleur! kost wel meteen 125 euro maar ze waren bijna geslachtsrijp dacht ik dat aangegeven stond!

maargoed ik dacht mischien heb je er wat aan!

ANDRÉ-ARTHUR

Volgens mij sturen ze vanuit de V.S. geen dieren deze kant op! En de koperen dieren die ze aanbieden komen uit Duitsland..Misschien kan je contact met ze opnemen waar hun de beestjes vandaan hebben.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Morrison

Ik ben die site inderdaad tegengekomen (ook via een link op Cautata.org) maar dat is best prijzig, en als ze het shippen komt daar nog een flink bedrag bij.

Ik weet niet of ik ook kan slagen op een (reptielen)beurs? Ik heb wel eens gelezen dat iemand daar een copper had gekocht van een Duitse man, dus ik zou dan ook eventueel daar kunnen kijken?

joost.v.wijk

Aquatiele dieren versturen van VS naar EU is erg lastig. Een pakket is gemiddeld 10-14 dagen onderweg (doe nog wel eens wat shoppen op ebay  ;D).
In Europa zijn die beesten vast wel ergens te krijgen (waarschijnlijk inderdaad Duitsland), maar dan moet je er net tegenaanlopen in het juiste seizoen. Ook advertenties in aangeboden dieren in Europa op caudata.org in de gaten houden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis