Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Japanse koi

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Zoals sommige weten heeft mijn buitenterrarium met die vijver erin plaats moeten maken voor een grote vijver met Japanse koi. Het buitenterrarium functioneerde niet optimaal de laatste 2 jaar en daardoor had ik besloten deze af te breken. Gisteren heb ik 3 nieuwe Japanse koi gekregen van mijn vader wat mijn totale Japanse koi groep nu heeft uitgebreid naar 6 vissen.  :)

De vijver is nu helemaal afgewerkt en met de ruit waar je door heen kan kijken onderwater heb je een prachtig beeld van deze mooie vissen.  :)

Enjoy! ;D


















ExoticPalace

Ziet er goed uit, hoeveel liter zit er in de bak ?

joost.v.wijk

Mooie vissen he, die koi. Ik verkocht ze erg veel in de tuincentra waar ik gewerkt heb. Er zaten soms de mooise exemplaren tussen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Citaat van: ExoticPalace op mei 27, 2012, 08:55:04 AM
Ziet er goed uit, hoeveel liter zit er in de bak ?

Hij is ongeveer 9,5-10 kuub, we zitten hier tot op het grondwater wat hier toch best diep zit in Noord-Brabant.

Ik heb mijn Japanse koi telkens gekocht wanneer ze net zijn aangekomen hier in Nederland zodat ik de mooiste kon uitzoeken van de geïmporteerde groep. En zodat er niet zo veel antibiotica en dergelijke extra gebruikt zijn hier in Nederland op deze vissen.

De mannen begonnen meteen achter de vrouwen aan te jagen en dat was een heel mooi gezicht om te zien.

joost.v.wijk

Waarom heb je gekozen voor gïmporteerde vissen?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Ik vind de Japanse koi veel mooier zijn dan normale Euro koi door de scherpere belijning en de fellere kleuren. En ik heb al mijn koi gekocht uit de lijn van 1 Japanse top kweker.

bouffonne

Mooie vissen Jari ;D
Ik heb een aantal jaren ook een 5-tal japanse koi's in Arcen gekocht.
Waren super mooie getekende dieren.
Ik zeg al "waren".
Ik heb er helaas niet lang van kunnen genieten.
Ze zijn gestolen >:(
Heb wel weer koi's in de vijver, maar dan wel de euro koi's.
in het begin ook weer pech mee gehad, maar deze keer zijn het de reigers die ze eruit halen.
Heb nu niet meer zoveel vissen erin.
De vijver wordt langzaam maar zeker overgenomen door onze inheemse kikkers en salamanders. ;D
laat dan ook verder de natuur zijn gang gaan.
is ook mooi om naar te kijken en te luisteren ;D ;D ;D

joost.v.wijk

De termen Japanse koi, Euro-koi en israel-koi (en wat er allemaal nog meer mag wezen) vind ik eigenlijk flauwekul. Japanse koi is alleen duurder omdat ze de naam 'Japanse' hebben, en geïmporteerd moeten worden uit Japan. Als een Japanner als klein visje hier komt, en wordt opgekweekt in een Europese vijver, is het niet meer te zien. Andersom ook: Als je een Euro-koi in Japan zou opkweken, wordt de kleur intensiever, en wordt ie ronder van bouw.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Dus we zijn /worden weer eens bedonderd.
Ik had de koi's destijds in Arcen gekocht tijdens de grote koidagen
Ze waren toen 10-12 cm en kosten 25euro/stuk of  5 voor 100 euro, wat wij destijds er ook hebben voor uitgegeven.
waren alle 5 wit met zwart en hier en daar een klein rood vlekje.
maar ze hebben maar goed een klein half jaar in onze vijver mogen zwemmen toen waren ze op een dag alle 5 weg inclusief de 3 grote steuren die ook in zaten.
In die periode waren meerdere vijvers bestolen.
Hebben wel destijds aangifte gedaan maar er nooit niets meer van gehoord.

Jari B

Citaat van: joost.v.wijk op mei 27, 2012, 01:33:22 PM
De termen Japanse koi, Euro-koi en israel-koi (en wat er allemaal nog meer mag wezen) vind ik eigenlijk flauwekul. Japanse koi is alleen duurder omdat ze de naam 'Japanse' hebben, en geïmporteerd moeten worden uit Japan. Als een Japanner als klein visje hier komt, en wordt opgekweekt in een Europese vijver, is het niet meer te zien. Andersom ook: Als je een Euro-koi in Japan zou opkweken, wordt de kleur intensiever, en wordt ie ronder van bouw.

Gedeeltelijk heb je inderdaad gelijk Joost. Mijn persoonlijke voorkeur zijn de felgekleurde vissen, en omdat deze vissen mooier zijn in mijn ogen heb ik er graag wat meer voor over. Er word veel Euro koi gekweekt, maar ik vind het vaak jammer dat deze vissen wat doffer van kleur zijn of maar 1 kleur hebben. Volgend jaar hoop ik wat eieren te kunnen krijgen van deze vissen en ik ben benieuwd hoe deze vissen er dan uit komen te zien.

MartinS

Hele mooi dieren Jari  ;)
Kunnen Japanse Koi duurder zijn, maar als jij ze mooier vind en je vader betaald zou ik er ook niet over nadenken  :D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Leuk man, die veredelde goudvissen. Ik zou ze ooit ook nog eens willen hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Mooie vijver en ook mooie koi's, hier hebben we thuis nog 1 Koi-karper (wit) we hadden er 3, maar toen bleken de katten zin te hebben in een potje "wie de grootste vis vangt win". Sindsdien een net over de vijver.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ExoticPalace

Lol ;D Maar sneu voor de dieren ;)
Mooie vissen in ieder geval ,zien er goed uit :) Als je foto's wil blijven posten, blijf ik ze volgen 8)

Jari B

#14
Over mijn vijver zit ook een net tegen katten en reigers. Het net heeft best grote mazen en is zwart van kleur, daarom kun je het nauwelijks zien. Het ziet er naar uit dat ik 2 mannen en 4 vrouwen heb.

Ik zal foto's blijven posten wanneer er weer wat veranderd is  :)