Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Diverse projectjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Op dit moment ben ik zomaar wat aan het proberen m.b.t. Rhinella humboldti en Scaphiopus couchii. Ik heb ze beiden buiten gezet in een bak waar regenwater in kan vallen. Één van de humboldti's was al aan het kwaken (en die maken echt een lawaai), maar de couchii's had ik nog nooit goed gehoord. Deze begonnen echter kort nadat het donker werd te blaten. Super om te horen! Daar ik nog nooit van succesvolle kweek heb gehoord m.b.t. beide soorten zal ik wat moeten experimenteren.

De couchii's:


De humboldti's:


Uiteraard zitten er deksels op.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

dat ziet er goed uit ;D
En nu maar hopen dat het kweken gaat lukken ;D ;D ;D

Kenny

Luid he die couchii ?  ;D een beetje een miauwende poes met een long van een zwijn. "Mwwwaaaaaap"
Hoeveel had je er nou?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

We hebben er nu 9, waarvan ik gok dat er minimaal 4 vrouw zijn.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

De Rhinella's kwaken wat, maar bij de couchii's zien we wat meer resultaat. Het biedt geen garanties, maar dit gedrag heb ik tot op heden nog niet gezien  ;):

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

David Brouwer

Dat verdient toch wel een reactie, zou leuk zijn als het lukt! Heb hier nog nooit nakweek van gezien.

Kenny

Ik heb ze zo bij het verschonen eens in de badkuip geflikkerd, gingen ze ook meteen in amplexus  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Er zijn enkelen die continue in het water blijven. 's Nachts kwaken er altijd wel een aantal. Als nu de vrouwen een beetje in de stemming raken, dan zou dat nog een stapje dichterbij zijn...
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Ik ben opgehouden met beide pogingen. De couchii's zijn plots bij bosjes gevallen in 2 dagen tijd. We hebben er nog 4 (van de 9) over en het zijn nagenoeg alleen maar vrouwen die het loodje hebben gelegd. Ik wist dat ik risico liep bij deze kweekpoging, maar dat het in zo'n korte tijd zo drastisch zou aflopen had ik nooit verwacht. Er valt overigens niets aan de vrouwen te zien. Zuur!

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

He He wat vervelend om te horen!!
Echt jammer, het zijn zo'n mooie dieren