Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



salamander larve???

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen.H

Hoe groot zijn inheemse salamander larven?

Ik heb net in de bak van men toekomstige tylototriton een "visje" gezien dat precies uitwendige kiewen had. Ik heb het rdelijk rustig kunnen bekijken. ik wou het eruit vissen met een plastic potje maar dat diertje was razendsnel. Het was echter vrij snel en 5-6 mm groot

Ik heb eendekroos en grofhoornblad uit een vijver gehaald.

Het grofhoorblad was enkel de plant (dus geen extra water), in deze vijver zitten gigantisch veel vissen, heel veel groene kikkers en in sinds men 7 jaar nog maar 1 keer een salamander in die vijver gevonden.

Het eendekroos heb ik met een klein beetje water meegepakt. Uit één van de 2 aangelegde testvijvers door de plaatselijke milieu dienst. Buiten eendekroos heb ik geen planten in die vijver gezien nog dril nog andere beestjes. er zat een koppel wilde eenden en een mandarijneend in toen ik daar eendekroos ging halen.

Is het uberhaupt mogelijk dat het een salamanderlarf is die het overleeft heeft? + dat ik bovendien geen extra eten heb voorzien? Zijn er diertjes waarmee ik me zou kunnen vergissen?

Zoja wil ik die er eigenlijk uithalen en voorlopig in de bak met de kikekrvisjes zetten.
Ik heb dus geen idee uit welke vijver die komt.

Edit:

Als het al een salamanderlarf is hoe ga ik die daar in godsnaam uit halen?
Ik vrees dat ik die niet snel ga terug vinden in mijn aquarium  :-\

kevin v dijk

Heb je het kroos wel schoongemaakt?
kun je er proberen een foto van te maken?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Jeroen.H

#2
Als ik het diertje terugvind kan ik dat proberen.

Ik heb het kroos niet afgespoeld ofzo.
Ik heb het grotendeels met mijn hand erin gedaan. Er is hoogstens een lekje water in de bak beland.

Edit: in de dierenwinkel verkochten ze cynops orientalis. Ze zaten wel in een andere aquarium maar ik denk dat het één systeem is voor aan-, afvoer en filter.
Ik heb daar al mijn waterplanten en garnalen vandaan.

Zou het ook kunnen dat er hiervan een larve of eitje is meegereisd?