Vindplaats en buikfoto op overdrachtspapieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ik ga in het vervolg op de overdrachtspapieren ook de vindplaats vermelden als deze bekend is. En een buikfoto van het originele dier.

Hier mijn buikfoto italicus

Dan weet ik over een paar jaar nog hoe de oorspronkelijke dieren eruit zagen.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Niels D

De vindplaats vermelden is idd een goed idee. Je kunt het mensen wel vertellen, maar een hoop zullen het vergeten..... zoals ik. Gelukkig heb ik het nog ergens opgeschreven.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Die buiktekening blijft toch nooit hetzelfde na verloop van tijd?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

nee natuurlijk niet. gaat ook niet om de buiktekening van een individu, maar algemeen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Roy van Grunsven

Op zich ook al leuk om een keer naar te kijken. Het zou me eigenlijk verbazen als het patroon bij een volwassen dier nog sterk zou veranderen.
Intensiteit en kleur zal nog wel veranderen maar verdwijnen er ook echt vlekken en komen er op ander plekken vlekken bij?

Sergé Bogaerts

Ik zou oppaasen om foto's op overdrachtspapieren te doen. Je overdrachtspapieren zijn wettelijk vereist, ne moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Alles wat je toevoegd maakt het alleen maar verwarrender als er ooit controle komt. Hou het apart, of op de achterzijde ofzo. Het is geen officieel odedrdeel van het papier, dus doe het niet.

Ja, buiktekeningen veranderen, vooral bij jonge dieren de eerste tijd nog flink. Echter, na een paar maanden tekent zich vaak een patroon af dat meestal wel terug te herkennen is, zeker bij kamsalamanders, vuursalamanders, maar ook bij andere soorten salamanders. Bij Neurergus soorten is het best lastig, maar als je om de paar maanden fotografeert kun je wel laten zien dat het hetzelfde dier is. Eenmaal volwassen verandert het maar weinig meer.

Met de huidige digitale fotografie is het zeer eenvoudig om af en toe even de dieren te fotograferen dan kun je dieren altijd individueel terug herkennen. Of niet, maar ook dat aantonen zou wel heel goed zijn.

Ik doe het al jaren, maar zou graag zien dat anderen het eens proberen bij hun salamanders, want meten is weten.   ;)