Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



neritina slakken

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bouffonne

Ik heb een klein bakje met garnaaltjes.
Hierbij had ik op de vivariumbeurs wat neritina slakken gekocht.
Nu heb ik van de een op de andere dag een heleboel kleintjes :D
Maar ik weet niet zeker of deze jonge slakje daadwerkelijk van de neritina slakken zijn.
De andere soort slak die erbij zit is de rode posthoorn slak, maar die zaten er al langer in.
Ik heb er wat foto's van gemaakt.

StevenZ

dat zijn poelslakjes, de eitjes van deze slakken of de slakken zelf komen soms mee op waterplanten. ze zijn niet schadelijk volgens mij. had ze zelf ook to de cynops orientalis het aquarium bezetten, nu zie ik alleen nog maar lege slakkenhuisjes

groeten Steven

bouffonne

Ok ;D
Dat kan kloppen, er zijn inderdaad ook een aantal nieuwe planten erbij gekomen.
dan laat ik ze gewoon erin zitten :D
Thanks!!

Niels D

Zo te zien heb je Physa marmorata, een soort poelslak.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ze hebben inderdaad een marmor-achtig huisje.
daarom begon ik ook te twijfelen omdat er tussen de neritina slakken er ook bij zitten met een min of meer marmor-achtige huisje.
Ik heb n.l buiten tussen het waterpest ook zo'n slakjes zitten,maar deze hebben een bruin tot zwart kleurig huisje.

Niels D

Het verschil tussen Physa marmorata en Lymnaea stagnali zit hem in de tentakels. De eerste heeft echt voelsprieten, terwijl de tweede een soort vleermuisoortjes heeft.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Dat is interessant om te lezen :D
Ze zijn nog vrij klein, maar ik vind ze best geinig
Ze schijnen een goede functie te hebben als voor algenbestrijding.
Als het teveel worden ga ik nog een apart bakje op zetten en er verder mee kweken :D