Salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Hoe ervaren je ook bent, je zult altijd wel wat problemen hebben met deze soort als het op wildvangdieren gaat. Ik hoor zelfs veel klachten over nakweek dieren. In de V.S. doen ze het een stuk beter overigens.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

stijnzeger

Ik zoek nog wel even door naar een mooie makkelijkere soort,

In duitsland doen ze het ook vaak beter of niet? Waarom zou dat zijn dan?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

MartinS

Citaat van: stijnzeger op april 12, 2012, 08:00:00 PM
In duitsland doen ze het ook vaak beter of niet? Waarom zou dat zijn dan?

Dat maakt natuurlijk niks uit. Of de dieren nu in Nederland of ergens anders gehouden worden ze blijven toch niet de makkelijkste soort. Ik heb vroeger toen ik een jaar of 15 was een wildvang koppel een jaar of 2 gehad. Deze hield ik door onwetendheid samen met een P. labiatus (nooit doen!!). Toch heb ik dit koppel zonder problemen een aantal jaar gehad. Dit was echter dom geluk maar geeft aan dat ze het soms toch wel goed doen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

stijnzeger

P. Labiatus is heel aggresief toch?

Ik denk nog wel na wat ik doe heb geen haast ermee, en ga zeker niet al te snel iets aanschaffen.
Dat is waarom ik beurzen meer zie om te kijken dan om echt dieren te kopen, ik zou daar alleen kopen als je ernaartoe gaat voor dat dier.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Ik heb één noto over van het begin. Dit is echter een klein scharminkel en zal geen succesvolle paring kunnen realiseren met de grote vrouwen die we hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

stijnzeger

maar 1 salamander is ook niet zo leuk en misschien word hij nog groter of is die kans heel klein?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Ik bedoel dat ik van mijn eerste 2 dieren er nog maar 1 over heb. Daarna hebben we er nog een aantal gekregen/gekocht. In totaal hebben we er nu nog 7. Het kleine formaat wijt ik zelf aan het feit dat het aan de vindplaats ligt, want de andere die we erbij hadden gekocht had hetzelfde formaat en hetzelfde patroon. De vindplaats is overigens onbekend, maar ik ga er vanuit dat ze van dezelfde locatie afkomstig waren.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

stijnzeger

Het zijn in ieder geval prachtige beesten en voordat ik nieuwe neem moeten eerst mijn opacums weg
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Joey Immers

zijn inderdaad geweldige beesten! :D ik ben ook nog opzoek naar een trio maar moeilijk te vinden.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

stijnzeger

Ja ind. Nog succes dan maar ik ga denk ik gewoon nk nemen als ik deze soort haal
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Ik doe mijn best voor nakweek, maar we hebben het succes van vorig jaar niet kunnen herhalen, hoewel we in 2012 wel amplexus hebben waargenomen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

stijnzeger

Oke jammer, hopen dat het volgend jaar lukt.
Ik heb er geen haast mee en ik moet eerst de opacums nog weg doen.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0