Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



ra ra waar ben ik

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Wij zijn op reis en zojuist de eerste amfibie gefotografeerd. Wie weet welke soort het is en waar we zijn?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Afrika - Regio Tanzania? Hyperolius familie?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb geen verstand van kikkers maar is het misschien de Hyla sarda (Sardijnse boomkikker) en zijn jullie misschien op Corsica?
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Kenny

Hmm nee ik zie dat je bericht via de Caraïben komt  ;D Zuid-Amerika dus.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

vervloekte IP-adressen ook :D

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Erwin Bakker

Osteopilus septentrionalis, de Cubaanse boomkikker.

MartinS

Citaat van: Danny Stammers op februari 22, 2012, 07:45:31 PM
vervloekte IP-adressen ook :D

;D inderdaad, dat is valsspelen Kenny  ;)
Geen idee, te weinig thuis in kikker business
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Ik gok dat Erwin gelijk heeft, maar ik zie dat Osteopilus septentrionalis niet alleen op Cuba voorkomt, maar ook op o.a. Kaaiman eilanden, Bahama's, Everglades en Costa Rica. Nu meen ik me te herinneren dat Harry het over Costa Rica heeft gehad....

Als je toch op Cuba zit, dan kan ik de Tropicana show aanraden in Havanna! Doet niet onder voor de Moulin Rouge!  :P  Oh ja, en probeer daar eens kreeft te eten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Harry

Ik zit op sint maarten en erwin heeft gelijk. De cubaanse boomkikker is vrij algemeen in de carribean.. Heb 3 jaar op sint maarten gewoond en ben daar nu voor het eerst sinds de orkaan luis uit 1995 (toen mijn huis werd verwoest) weer terug. Vandaag ben ik doorgereisd naar Dominica (45 minuten vliegen met een klein vliegtuigje waar we met 7 personen in zaten vanuit st maarten). Dit ligt naast guadeloupe en is beslist het mooiste natuureiland van de carribean. we zijn door het indianenreservaat gereden naar ons gastgezin. Daar gaan we een aantal duiken maken en wandelen naar boiling lake en de watervallen. Er zijn meer dan 200 rivieren op het eiland en het is er supergroen. Benieuwd wat we daar gaan tegenkomen. Ook gaan we nog een tocht over de indian river maken, waar pirates of de carribean is opgenomen, en daarna weer terug naar onze vrienden in sint maarten. Ondertussen wordt er in nederland goed voor mijn beesies en eieren gezorgd.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

MartinS

Dat zijn prachtige plaatsen om te bezoeken! Ben benieuwd wat je allemaal aan 'beestjes' tegenkomt!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Citaat van: Harry Dresens op februari 23, 2012, 11:39:19 AM
Ik zit op sint maarten en erwin heeft gelijk. De cubaanse boomkikker is vrij algemeen in de carribean.. Heb 3 jaar op sint maarten gewoond en ben daar nu voor het eerst sinds de orkaan luis uit 1995 (toen mijn huis werd verwoest) weer terug. Vandaag ben ik doorgereisd naar Dominica (45 minuten vliegen met een klein vliegtuigje waar we met 7 personen in zaten vanuit st maarten). Dit ligt naast guadeloupe en is beslist het mooiste natuureiland van de carribean. we zijn door het indianenreservaat gereden naar ons gastgezin. Daar gaan we een aantal duiken maken en wandelen naar boiling lake en de watervallen. Er zijn meer dan 200 rivieren op het eiland en het is er supergroen. Benieuwd wat we daar gaan tegenkomen. Ook gaan we nog een tocht over de indian river maken, waar pirates of de carribean is opgenomen, en daarna weer terug naar onze vrienden in sint maarten. Ondertussen wordt er in nederland goed voor mijn beesies en eieren gezorgd.

Ik ben enigzins jaloers, en beslist niet om die kikker  ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Ik kan iedereen dominica aanbevelen. vandaag gedoken en tijdens de eerste duik al zeepaardjes gezien. daarna gewandeld en heel dominica lijkt wel een botanische tuin. Bij de trafalger falls daar valt water van 40 graden hebben we gezwommen. Net een natuurlijke jakoezie.Ook veel grote hagedissoorten gezien waarvan ik de naam niet ken. salamanders komen er helaas niet voor.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Patrick dk

Bah , lijkt me echt rot vervelend om daar te moeten rondhangen Harry , ben blij dat ik op mn werk zit  ;)
C orientalis

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl