Doe het zelven...

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Ik wil dit project niet stap voor stap beschrijven, maar wat vinden jullie van deze achterwand. Het uitstekend deel is hol en wordt gevuld met grond. Uiteraard waterdicht. Hier komen de noto's in en het is voor een bak van 80 cm. Moet nog kleur krijgen, maar ik wil hem licht houden.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Heel apart!!  ;D ;D ;D
Maak jij gebruik van een piepschuimsnijder?

Niels D

Nee, want ik gebruik hardschuim ipv piepschuim. Ik bewerk dit met een klein mes.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

De bak voor de gekko's wilde ik voorzien van een laag turfstrooisel/varenwortelgranulaat d.m.v. de Flevopolmethode. Ik had helaas niet genoeg "ingrediƫnten"... Ach, ik heb er al een aardig stuk opzitten en ik heb het er ook extra dik op moeten doen tegen al dat aankomend gekkogeweld.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Zier er al heel belovend uit ;D ;D ;D
Ik heb zelf sinds kort een kleine wimpergekko, ben hiervoor een kleine exo-terra bak aan het inrichten ;D ;D ;D

Niels D

Ik heb de achterwand voor de bombinabak er al tegenaan zitten en een tijd onderwater laten staan. Ik was weer wat te snel om de flevopol met water in aanraking te laten komen, waardoor het geheel weer wat wazig werd. Volgens mij moet je het bijna twee weken binnen laten drogen. Nu het water eruit is trekt het wel wat bij en ik moet zeggen dat het in deze mate niet storend is of zelfs wel wat heeft. Rest mij nu nog de compartimenten te vullen met aarde en planten, de pomp te installeren en deze tezamen met de schotjes te verstoppen achter turfblokken.

De wand die ik eerder liet zien heb ik lichter gehouden dan normaal. De kieren heb ik wel donker gekleurd. Zo heb ik eens wat anders. Met deze wand ben ik overigens erg blij. Ik ga deze echter niet nog bedekken met een pure flevopol laag, daar dit toch niet noodzakelijk is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Looking great!!!!!! ;D ;D ;D ;D

Niels D

De bombinabak draait nu al een tijdje en doet het goed. In het waterdeel zitten een hoop slakken en gammarus. Pissebedden zitten op het land. De landdelen en turf raken beetje bij beetje begroeid met onkruiden en mos. Hopelijk groeit de Javamos vast aan de achterwand waar water over stroomt. Het glas is al wat viezig en de wand vertekend wat door de flits, maar het idee is goed te zien:

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Ron Duijn

Ziet er mooi uit hoor Niels!
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

bouffonne

wow Looking Great!!!!! ;D ;D ;D ;D

013

Alleen dat plantje op het land  ;D

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

hele mooie bak geworden Niels
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Nat1


joost.v.wijk

Ik heb de bakken afgelopen maandag in RL mogen bewonderen, en ze zijn mooier dan op de foto's.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis